Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 13740
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ | ارسال توسط :

۷۱ دستگاه تخصصی به حوزه درمان شوشتر افزوده می‌شود؛ تامین تجهیزات کلنیک تخصصی بیمارستان کارون گتوند

شوشترنامه (شوشترخبر)| نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از توافقات وزیر بهداشت برای تأمین ۷۱ دستگاه تخصصی در حوزه درمان برای شهرستان شوشتر و تأمین تجهیزات موردنیاز برای بیمارستان و مراکز سلامت و بهداشت شهرستان گتوند خبر داد. به گزارش شوشترنامه(شوشترخبر)| سردار گیلانی در روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه با حضور رئیس دانشکده […]

۷۱ دستگاه تخصصی به حوزه درمان شوشتر افزوده می‌شود؛ تامین تجهیزات کلنیک تخصصی بیمارستان کارون گتوند

شوشترنامه (شوشترخبر)| نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از توافقات وزیر بهداشت برای تأمین ۷۱ دستگاه تخصصی در حوزه درمان برای شهرستان شوشتر و تأمین تجهیزات موردنیاز برای بیمارستان و مراکز سلامت و بهداشت شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش شوشترنامه(شوشترخبر)| سردار گیلانی در روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با وزیر بهداشت و درمان دیدار کرد و در این جلسه وضعیت درمان در سطح شهرستان شوشتر توسط دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تشریح شد؛ در این جلسه وزیر بهداشت از روند درمان و عملکرد دانشکده علوم پزشکی شوشتر و مدافعان سلامت و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان تقدیر کرده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در این نشست با تشریح زیرساخت‌های بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه تقاضای تجهیزات جدید را تحویل داده است که برای تأمین همه این تجهیزات موافقت شده است.

اهم تجهیزات موافقت شده برای تأمین در سطح شهرستان شوشتر تأمین دستگاه آنژیوگرافی برای بیمارستان خاتم‌الانبیاست؛ این دستگاه تشخیصی یکی از زیربنایی‌ترین دستگاه‌ها برای برقراری عمل‌های قلب است، این دستگاه امکان تصویر‌برداری از عروق خونی را امکان‌پذیر می‌کند.

به‌زعم کارشناسان و متخصصان امر در گفت‌وگو با شوشترنامه با تأمین این دستگاه بسیار گران‌قیمت و تخصصی تاحد زیادی امکان برقراری و تأمین زیرساخت اجرای عمل‌های قلب امکان‌پذیر خواهد بود و یکی از آرزوهای دیرینه در سطح شهرستان محقق خواهد شد؛ البته حلقه بسیار مهم تکمیل چرخه اصلی درمان که وعده همیشگی و شعار اصلی سردار گیلانی در حوزه بهداشت و درمان است نیز تکمیل می‌شود.

در این دیدار مقرر شده است که ۱۰ دستگاه ونتیلاتور به حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوشتر اضاف شود، این دستگاه به‌منظور تنفس مصنوعی برای بیماران تنفسی و کرونا استفاده می‌شود.

بر اساس توافقات انجام‌شده قرار است ۱۲ تخت سرشکن که به‌منظور معاینات و بستری در بیمارستان استفاده می‌شود و تخت مواج که ضد زخم بستر است و برای بیماران با این مشکل استفاده می‌شود نیز به دانشکده علوم پزشکی شوشتر تحویل شود.

مقرر شده است که ۱۲ که برای جمع‌آوری ترشحات و خونابه‌ها در ناحیه جراحی برای دادن دید بهتر، مورداستفاده قرار می‌گیرد ، ۱۲ پمپ انفوزیون دستگاهی‌ که تزریق داروهای مایع یا مواد مغذی موردنیاز بدن بیمار را کنترل می‌کند، این وسیله درمانی در مسیر شلنگ سرم در زمان سرم‌درمانی قرار می‌گیرد و با کمک آن می‌توان میزان ورود مایعات محلول به بدن بیمار را تحت کنترل داشت و ۱۲ مانیتور علائم حیاتی در اختیار دانشکده علوم پزشکی شوشتر قرار گیرد.

*توافقات برای تزریق کمک‌ها به بخش درمان گتوند

در این دیدار که در فضایی تعاملی و بسیار سازنده برگزارشده است مقرر شده که کمک‌های بسیار خوبی برای رفع نیازهای درمانی و تشخیصی در شهرستان گتوند در اختیار شبکه بهداشت این شهرستان قرار گیرد.

در توافقات سردار گیلانی و وزیر محترم بهداشت و درمان برای تأمین تجهیزات درمانی و بهداشتی در شهرستان گتوند می‌توان به اخذ نظر مثبت وزیر بهداشت و درمان برای تأمین یک دستگاه سونوگرافی پرتابل (سونوگرافی قابل‌حمل) برای بیمارستان کارون شهرستان گتوند اشاره کرد.

از سایر توافقات در این زمینه می‎‌توان به تأمین ۵ میلیارد ریال برای تجهیزات کلنیک تخصصی بیمارستان کارون شهرستان گتوند، تأمین تجهیزات مرکز جامع سلامت شهری شماره یک شهرستان گتوند با اعتبار ۵ میلیارد ریال و تأمین تجهیزات موردنیاز مرکز بهداشت و درمان ایستادگی به مبلغ ۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

لازم به ذکر است این دومین توافقات نماینده شوشتر و گتوند در تامین تجهیزات مورد نیاز بخش سلامت و درمان از آغاز بیماری کرونا است که نشان از اهتمام به رفع مشکلات در حوزه بهداشت و درمان دارد.

اهتمام ویژه سردار گیلانی و توافقات صورت گرفته با وزیر محترم بهداشت و درمان در روزهای گذشته نوید روزهای روشن برای آینده بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌های شوشتر و گتوند دارد، بخشی که نماینده شوشتر و گتوند به آن توجه خاص دارد و رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز در این زمینه تلاش ویژه‌ای را در دستور کار خود و همکاران پرتلاشش قرار داده است، جا دارد از تلاشگران عرصه سلامت در شهرستان‌های شوشتر و گتوند که در روزهای سخت کرونا در خط مقدم سلامت ازخودگذشتگی می‌کنند نیز تقدیر به عمل‌آوریم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.