Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 14203
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲, یادداشت‌ها تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ | ارسال توسط :

اینجا شوشتر؛ مقابل سونامی کرونا با چوب‌کبریت سیل بند زده‌ایم

مجتبی نارنج‌پور-روزنامه نگار| یازده شهر در استان خوزستان اوضاع قرمز کرونایی دارند، بر اساس اخبار درج‌شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوضاع در استان خوزستان به‌شدت رو به وخامت گذاشته است، معاون درمان علوم پزشکی اهواز میزان سرایت‌پذیری ویروس انگلیسی را ۱۰ برابر، بستری را ۹ برابر و فوتی‌ها را ۷ برابر ویروس چینی اعلام […]

اینجا شوشتر؛ مقابل سونامی کرونا با چوب‌کبریت سیل بند زده‌ایم

مجتبی نارنج‌پور-روزنامه نگار| یازده شهر در استان خوزستان اوضاع قرمز کرونایی دارند، بر اساس اخبار درج‌شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوضاع در استان خوزستان به‌شدت رو به وخامت گذاشته است، معاون درمان علوم پزشکی اهواز میزان سرایت‌پذیری ویروس انگلیسی را ۱۰ برابر، بستری را ۹ برابر و فوتی‌ها را ۷ برابر ویروس چینی اعلام کرده است و روز گذشته نیز اعلام شد زنگ نیاز فوری به کادر درمان در استان به صدا درآمد و قرار شده است از سایر استان‌ها به خوزستان نیرو گسیل شود.

آنچه در این بین بیش از پیش جای تعجب دارد عادی انگاری این شرایط از سوی مسئولان و سهل‌انگاری در اجرای محدودیت‌های قاطع است.

تنها اقدام انجام‌شده در سطح شهرستان شوشتر قرار دادن موانع بتنی در خیابان‌های سطح شهر است که آن‌ها هم زیر سایه عدم توجه مسئولان با تلاش مردم به نحوی تکان خورده که بتوان خودرویی از میان‌شان بگذرد، در کل محدودیت‌ها بسیار خنده‌دار در حال اعمال نیم‌بند هستند.

در بیمارستان‌ کرونا در شوشتر اوضاع اصلاً خوب نیست، بیمارانی جوان با شرایط بسیار وخیم تحت درمان هستند، سرایت‌پذیری رشد فزاینده داشته است و کادر درمان نیز به‌شدت خسته هستند.

بررسی‎‌های انجام‌شده مشخص کرده است که اصلاً کمبود امکانات وجود ندارد و اکسیژن نیز به وفور برای مراقبت‌های ویژه در دسترس است ولی آنچه باعث نگرانی است غیرقابل‌پیش‌بینی بودن ویروس انگلیسی است و با این محدودیت‌های نیم‌بند نمی‌توان به خروج از وضعیت قرمز امیدوار بود.

اینکه هشدار صادر شود و خواهش شود و مردم را به حضرت‌عباس قسم بدهیم که رعایت کنند بی‌شک روش صحیح مدیریت کرونا نیست و باید فکری اساسی‌تر برای این مهم در دستور کار قرار گیرد.

بیماری کرونا در سطح شهرستان شوشتر در حال مدیریت نیست، در حال همزیستی بی‌خیالانه با این بیماری خطرناک هستیم و بی‌شک دود این بی‌توجهی به چشم همه خواهد رفت.

با معرفی مردم به‌عنوان مقصر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مسئولان سلب مسئولیت نمی‌شود و بهتر است جلوی فاجعه را از الان بگیریم نه پس از وقوع سونامی جلوی آن با چوب‌کبریت سیل بند بنا کنیم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.