Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 17762
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ | ارسال توسط :

اگر دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه کند، نمایندگان موافقت خواهند کرد

شوشترخبر| محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مخالفت نمایندگان با فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی به معنای مخالفت مجلس با منسجم شدن فعالیت‌های بازرگانی در قالب یک مجموعه در دولت نیست بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت‌های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش ارتقا پیدا کرده و در […]

اگر دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارائه کند، نمایندگان موافقت خواهند کرد

شوشترخبر| محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مخالفت نمایندگان با فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی به معنای مخالفت مجلس با منسجم شدن فعالیت‌های بازرگانی در قالب یک مجموعه در دولت نیست بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت‌های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش ارتقا پیدا کرده و در قالب یک وزارتخانه پیگیری شود.


ایلنا: رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مخالفت نمایندگان با فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی به معنای مخالفت مجلس با منسجم شدن فعالیت‌های بازرگانی در قالب یک مجموعه در دولت نیست بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت‌های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش ارتقا پیدا کرده و در قالب یک وزارتخانه پیگیری شود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با مخالفت نمایندگان با فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی، گفت: یکی از مشکلات کنونی کشور تداخل وظایف و ماموریت‌های وزارت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و تجارت با یکدیگر است و این وضعیت موجب شده که تنظیم بازار یا امور مربوط به تجارت قابل کنترل نباشد.

وی ادامه داد: از آنجا که دولت در لایحه ارائه شده خواستار تشکیل سازمان بازرگانی بود، مجلس با فوریت این لایحه موافقت نکرد. علت این مخالفت هم این بود که براساس قانون، امکان نظارت مجلس بر سازمان‌ها مانند سازمان برنامه و بودجه یا سازمان حفاظت از محیط زیست وجود ندارد، این سازمان هم به مجلس پاسخگو نخواهد بود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به توافق بر سر تشکیل وزارت بازرگانی، ابراز داشت: توافق مجلس و دولت از ابتدا ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و یا ادامه بررسی لایحه‌ای که از قبل در این زمینه وجود داشت، بود نه تشکیل سازمان بازرگانی.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکیل سازمان بازرگانی و پیگیری سازوکارهای بازرگانی از طریق تشکیل سازمان بازرگانی ما را مجددا با مشکلاتی که در گذشته مواجه بودیم، رو به رو خواهد کرد و معتقدم که انجام امور بازرگانی در قالب وزارتخانه هم حائز اختیارات بیشتر برای این مجموعه است و هم می‌تواند پاسخگویی لازم را در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: توافق ما با دولت بر این اساس بوده که وزارت بازرگانی تشکیل شود، بنابراین مخالفت نمایندگان با دو فوریت و تک فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی به معنای این نیست که مجلس با منسجم شدن فعالیت‌های بازرگانی در قالب یک مجموعه در دولت مخالف است بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت‌های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش ارتقا پیدا کرده و در قالب یک وزارتخانه پیگیری شود.

وی افزود: تشکیل وزارتخانه از یک سو موجب می‌شود که امورات بازرگانی در همان اندازه که حائز اهمیت است، دیده شود و از سوی دیگر امکان نظارت بر فعالیت‌های وزارتخانه را به مجلس می‌دهد در حالیکه با تشکیل سازمان بازرگانی امکان نظارت و پاسخگو کردن آن از سوی مجلس وجود نخواهد داشت.

رضایی کوچی تاکید کرد: نیازهای اقتصادی کشور و مردم در حوزه بازرگانی با تشکیل یک وزارتخانه بهتر و بیشتر تامین و مدیریت خواهد شد و مجلس با لایحه تشکیل وزارتخانه بازرگانی از سوی دولت موافقت می‌کند.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ایلنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.