Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 17189
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۰ | ارسال توسط :

آلودگی هوای شوشتر و سکوت متولی اصلی

شوشترخبر| در حالی چند روزی است در خوزستان شهرهای متعددی به دلیل وارونگی هوا تعطیل اعلام می‌شوند که وضعیت شهرستان شوشتر در مقایسه با این شهرها وضعیت تعریفی ندارد، البته در این بین متولی اصلی که اداره حفاظت محیط زیست است سکوت مرگباری پیشه کرده است، گویا اصلا اتفاقی رخ نداده است. مجتبی نارنج‌پور-دانشجوی دکترای […]

آلودگی هوای شوشتر و سکوت متولی اصلی

شوشترخبر| در حالی چند روزی است در خوزستان شهرهای متعددی به دلیل وارونگی هوا تعطیل اعلام می‌شوند که وضعیت شهرستان شوشتر در مقایسه با این شهرها وضعیت تعریفی ندارد، البته در این بین متولی اصلی که اداره حفاظت محیط زیست است سکوت مرگباری پیشه کرده است، گویا اصلا اتفاقی رخ نداده است.

مجتبی نارنج‌پور-دانشجوی دکترای جامعه شناسی| فصول سرد سال همیشه با شرایط وارونگی هوا همراه است، امسال نیز چنین اتفاقی در استان خوزستان تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها را از حالت آموزش حضوری به غیرحضوری تغییر داد ولی گویا در شهرستان شوشتر اتفاقی رخ نداده است و یا اصلا متولی در این زمینه وجود خارجی ندارد.

اداره حفاظت محیط زیست متولی اصلی در این زمینه است، همانگونه که برنامه اعلام آلودگی هوای کشور در روز های هفته اعلام کرده بود، شوشتر در روزی که اهواز و ماهشهر و… تعطیل اعلام شده است آلودگی همتراز با این شهرها داشته است ولی متولی امر در این زمینه سکوت پیشه کرده است.

میزان آلودگی هوای شوشتر در ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت۹ صبح

در هنگام نگارش این گزارش آلودگی هوا در سطح شهرستان شوشتر ۱۵۰ اعلام شده است که برای گروه‌های حساس خطرناک اعلام شده است، ولی متاسفانه در این زمینه هیچ اطلاع رسانی انجام نشده و نمی‌شود، واقعا این مسئله به نحوی نادیده گرفتن سلامت مردم نیست؟

چند وقتی است که رسانه‌ها درباره بوی نامطبوع در شهرک صنعتی شماره یک شوشتر اعتراضات مردمی را پوشش خبری داده‌اند متولی اصلی در این زمینه برای صدور فعالیت صنایع برعهده اداره حفاظت محیط زیست است، در این بین این اداره به جای پیگیری و ارائه گزارش به مردم سکوتی معنادار پیشه کرده است.

رسیدگی به مشکلات در حوزه حفاظت محیط زیست به ممانعت از شکار و صیادی ختم نمی‌شود، آقایان قدری به وظیفه اصلی اداره‌ای که مسئولیت آن را برعهده دارید واقف باشد.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-دانشجوی دکترای جامعه شناسی| | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.