Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 13169
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۷:۴۲ | ارسال توسط :

معارفه رئیس علوم پزشکی شوشتر | کیفیت بهداشت و درمان شوشتر در حد یک پایگاه اورژانس جاده‌ای بود

شوشترنامه | رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در بی‌پولی دولت تحولات بهداشت و درمان شوشتر رقم خورد، این نشان از توانمندی و سرسختی در حوزه پیگیری مطالبات مردم است. به گزارش شوشترنامه| دکتر فرهاد ابول نژادیان در جلسه تکریم و معارفه رئسای علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: در سال ۹۵ که […]

معارفه رئیس علوم پزشکی شوشتر | کیفیت بهداشت و درمان شوشتر در حد یک پایگاه اورژانس جاده‌ای بود

شوشترنامه | رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در بی‌پولی دولت تحولات بهداشت و درمان شوشتر رقم خورد، این نشان از توانمندی و سرسختی در حوزه پیگیری مطالبات مردم است.

به گزارش شوشترنامه| دکتر فرهاد ابول نژادیان در جلسه تکریم و معارفه رئسای علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: در سال ۹۵ که دانشکده علوم پزشکی شوشتر را تحویل گرفتیم، سال آخر اعتبارات بسیار زیاد طرح تحول سلامت بود، در این سال هنوز دانشکده حساب مستقلی در خزانه نداشت، همه تلاش ما برای پرداخت حقوق بود نه چیز دیگر.

وی عنوان کرد: برخی می‌گویند این تغییرات، این ۲۰ هزار متر مربع کار جهادی برای افزایش فضاهای سلامت در شهرستان و اوژانس و بخش های تخصصی دیگر به دلیل طرح تحول سلامت است، چرا این طرح که از ۹۲ شروع شد و خشکسالی اعتباری آن به ما رسید در سال ۹۳ و ۹۴ در شوشتر نتیجه‌ای نداشت.

وی افزود: در خرداد ماه ۹۵ مشکلات شوشتر در حوزه سلامت تامین پزشک عمومی برای شیفت در اورژانس بیمارستان خاتم‌الانبیا بود، ولی الان برای تامین پزشک فوق تخصص در یک بخش خاص در شوشتر چانه زنی می‌شود این یعنی توسعه و تحول بنیادی.

وی با اشاره به شروع کارش در شوشتر بیان کرد: در ابتدا حسابی برای دانشکده که در آن زمان شبکه بهداشت و درمان بود، در هیچ بانکی نداشتیم و با چنین وضعیتی فعالیت مان را آغاز کردیم. کیفیت شبکه بهداشت و درمان در حد یک پایگاه اورژانس جاده‌ای بود، کسی سرش درد می‌کرد سریعا اعزام می شد به اهواز، تصادفات که همه به اهواز اعزام می‌شد.

وی اضافه کرد: برای کوچکترین بیماری مردم باید زحمت عزیمت به اهواز را می‌کشیدند و متاسفانه دغدغه جدی ما در حد جذب یک پزشک عمومی بود و با فقر تخصص ها مواجه بودیم اما در حال حاضر ما به دنبال جذب پزشکان فوق تخصص هستیم و حتی در بعضی موارد خود پزشکان درخواست حضور و کار در شوشتر را دارند.

وی گفت: نسبت به مردم شوشتر تعصب و غیرت خاصی دارم و امیدوارم آرزوی من که بارها گفته ام هیچ گاه بیماری برای درمان نباید از شوشتر خارج نشود مگر به میل و درخواست خود، به تحقق بپیوندد. هر کمکی بتوانم در مسئولیت جدید به شهرستان شوشتر کنم، دریغ نخواهم کرد.

وی گفت: از لطف همه دوستان سپاسگزارم. بنده در طول دوران تصدی ام بیشتر یک هماهنگ کننده بودم و تمام کار را پرسنل این مجموعه انجام دادند و از این بابت از همه آنها ممنونم.

ابول نژادیان افزود: اگر در دوران مسئولیتم در شوشتر با شخصی از همکاران به علت حساسیت مسائل کاری، تندی کردم که باعث رنجشش شد از او عذرخواهی کرده و طلب عفو می کنم.

سرپرست جدید دانشگاه جندی شاپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: زمانی به دنبال جذب ام. آر. آی در شوشتر بودیم که یکی از معاونانم را به عنوان نماینده به دنبال کار فرستادیم اما بارها دیدیم که کار پیش نمی‌رود، وقتی خودم شخصاً دنبال کردم در تهران به من گفتند حرفت را با معاونت یکی کن، معاونت می گوید ام. آر. آی در شوشتر توجیه اقتصادی ندارد، این امر باعث شد که این فرد را کنار بگذارم.

وی افزود: در حال حاضر اعلام می‌کنم، افتخار می‌کنم که سلامت مردم را معامله نکردم و رفاه بهداشتی و سلامت مردم برایم در شوشتر اولویت نخست بود.

وی به مشکلات پیش آمده برای راه اندازی گاما اسکن در شوشتر گفت: ساختمان گاما اسکن ساخته شده است، خیر بزرگوار جناب نوید این کار کردند، ولی به دلیل تحریم نشد دستگاه وارد شود، امیدوارم مشکلات سر راه این بخش نیز برداشته شود، در شوشتر آمادگی کامل برای راه اندازی این بخش وجود دارد.

ابول‌نژادیان افزود: مرگ و میر نوزادان در شوشتر در خرداد ۹۵ رقمی بالغ بر ۱۳٫۴ درصد بود، این رقم به ۶٫۸ درصد رسیده است، نرمال این رقم در کشور ۸ درصد است شوشتر افتخار دارد با تلاش متخصصان در این حوزه به زیر نرمال کشور رسیده است.

وی تاکید کرد: شوشتر در خرداد ۹۵ تنها ۹ عضو هیئت علمی داشت، رشته تغذیه را بازنگری کردند و خواستند این رشته را به خاطر نداشتن هیئت علمی لغو کنند، با خواهش به ما مجوز فعالیت مشروط دادند، الان ادعا می‌کنیم اعضای هیئت علمی را به ۳۰ نفر رسانده‌ایم و تا پایان سال نیز ۴۰ نفر می‌شود این رقم یعنی بیش از ۴۳۰ درصد رشد، می‌توانیم در سال آینده برای شوشتر در بخش فوق لیسانس تغذیه نیز دانشجو بگیریم.

وی تاکید کرد: این همه کار قطعا نتیجه تلاش جمعی است، بدون همکاری فرماندار محترم جناب مهندس پنبه دانه‌پور، نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی جناب سردار گیلانی و همه همکارانم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شوشتر این همه تغییرات مثبت امکان پذیر نبود.

خبرنگار: مجتبی نارنج پور

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.