Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13234
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 01 مارس 2020 - 7:02 | ارسال توسط :

کرونا | به بیمارستان‌های ارتش نیاز داریم؛ تاکنون با این درخواست موافقت نشده است

به گزارش خوزنامه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تا کنون ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در استان و نگهداری هرچه بهتر بیماران مبتلا، به محیط‌های بیمارستانی ارتش در استان نیازمندیم. فرهاد ابول‌نژادیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه […]

کرونا | به بیمارستان‌های ارتش نیاز داریم؛ تاکنون با این درخواست موافقت نشده است

به گزارش خوزنامه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تا کنون ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در استان و نگهداری هرچه بهتر بیماران مبتلا، به محیط‌های بیمارستانی ارتش در استان نیازمندیم.

فرهاد ابول‌نژادیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای اینکه بیمارستان‌های ارتش را در اختیار داشته باشیم تلاش‌های متعددی صورت گرفته، اظهارداشت: تاکنون با این درخواست دانشگاه علوم پزشکی اهواز موافقت نشده است.

وی ادامه داد: این درحالی است که از امروز ۲ باب از بیمارستان‌های ارتش در پایتخت برای نگهداری از بیماران مبتلا به این ویروس در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در قرارگاه  استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه هم‌اکنون نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی اهواز صورت می گیرد، افزود: نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی به عنوان یک مرکز درمانی در مرکز شهر، انتقاداتی را به همراه داشت که در پاسخ باید گفت؛ این مرکز تنها بیمارستانی است که از تجهزات و سیستم تهویه مناسب داخلی برخوردار است.

بحث قرنطینه خوزستان مطرح نیست

ابول‌نژادیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موضوع قرنطینه کردن استان در قرارگاه استانی مقابله با ویروس کرونا مطرح است، گفت: زمانی قرنطیه فایده دارد که بیماری دارای یک کانون باشد اما وقتی که این ویروس در کشور پخش شده، چنین موضوعی دیگر فایده  ندارد.

وی ادامه داد: تا قبل از ۳۰ بهمن تعریفی که از این بیماری داشتیم، مبتلایانی بودند که به کشور چین سفر کرده و یا تبعه این کشور هستند اما بعد از آن تعریف ما از مبتلایان تغییر کرد و هر بیماری که دچار علایم تنفسی، تب، لرز و ضعف عضلانی است نیاز به چکاب ویروس کرونا دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه از روز یکم تا چهار اسفندماه آزمایشات در تهران بررسی می‌شد، ادامه داد: اما از روز پنجم اسفند آزمایشگاه استانی فعال شد و ظرف مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت نتایج بررسی ها در استان قابل تشخیص شد.

مبتلایان ۱۹ و فوتی ها چهار نفر در خوزستان

وی در خصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بیان داشت: تا ظهر امروز این بیماران ۱۶ نفر و سه نفر فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس داشتیم اما تا شامگاه امروز بیماران مبتلا به ۱۹ نفر  و فوتی ها به چهار نفر رسیده اند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: از بین افرادی که جدیدا به آمار مبتلایان کرونا در خوزستان اضافه شده اند ۲ نفر در اهواز و یک نفر از دزفول بودند که  فرد دزفولی متاسفانه امروز فوت شد.

بیماری جدید ویروس کرونا با یک دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است.این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود. ؛

ویروس  کرونا در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد. 

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.