Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 17383
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۲ تاریخ انتشار : 07 فوریه 2023 - 12:03 | ارسال توسط :

کاهش چشمگیر دما همراه با بارش برف در ۱۶ استان

شوشترخبر| سازمان هواشناسی با اعلام کاهش چشمگیر دما از امروز در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه و ارتفاعات البرز در پی نفوذ هوای سرد، اعلام کرد: بارش برف و باران امروز در ۱۶ استان از جمله تهران، البرز و قزوین آغاز شده است. سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی جوی را امروز […]

کاهش چشمگیر دما همراه با بارش برف در ۱۶ استان

شوشترخبر| سازمان هواشناسی با اعلام کاهش چشمگیر دما از امروز در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه و ارتفاعات البرز در پی نفوذ هوای سرد، اعلام کرد: بارش برف و باران امروز در ۱۶ استان از جمله تهران، البرز و قزوین آغاز شده است.


سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی جوی را امروز (سه‌شنبه) تمدید کرد، بر این اساس سامانه بارشی امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، تهران، البرز، مرکزی، قزوین، همدان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، فارس، لرستان و کردستان فعال است.

شدت بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان است. برای این استان‌ها بارش شدید برف و باران پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش باران، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و احتمال کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی همچنین، برای امروز وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک را در ایلام، کرمانشاه، اصفهان، یزد، شمال شرق فارس و کرمان پیش‌بینی کرده است.

از امروز همچنین کاهش محسوس دما را تا پایان هفته در شمال غرب، مناطق شمال غرب و غرب و دامنه و ارتفاعات البرز، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی داریم.

فردا (چهارشنبه) در مناطق شمال غرب و غرب و شمال شرق و شرق و مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، گیلان، مازندران، گلستان نیز هوا سردتر خواهد شد.

افزایش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، یخ‌بندان و لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه است.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ايرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.