Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 12680
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 22 می 2019 - 15:01 | ارسال توسط :

پل شهید محمدی؛ تکمیل به‌زودی

به نقل از هفته نامه شوشترنامه، بسیاری بانام بلوار ملاصدرا از پلی نیمه‌کاره سخن به میان می‌آورند که بارها فعالیت عمرانی در آن آغازشده است ولی متأسفانه پس از گذشت مدتی سرعت فعالیت‌ها رفته‌رفته کاهش‌یافته و سپس متوقف می‌شود، ولی این روند از دی‌ماه سال گذشته سرعت چشم‌گیر و تحسین‌برانگیزی داشت، مردم از نزدیک شاهد […]

پل شهید محمدی؛ تکمیل به‌زودی

به نقل از هفته نامه شوشترنامه، بسیاری بانام بلوار ملاصدرا از پلی نیمه‌کاره سخن به میان می‌آورند که بارها فعالیت عمرانی در آن آغازشده است ولی متأسفانه پس از گذشت مدتی سرعت فعالیت‌ها رفته‌رفته کاهش‌یافته و سپس متوقف می‌شود، ولی این روند از دی‌ماه سال گذشته سرعت چشم‌گیر و تحسین‌برانگیزی داشت، مردم از نزدیک شاهد فعال بدون پروژه و فعالیت روزانه در این مسیر بوده و هستند.


روند اجرای پروژه به نحوی پیش رفت که شهردار شوشتر در آن موعد وعده بهره‌برداری از این مسیر تا نوروز را داد و همه مردم نیز باهمتی که از مهندس اسکندری دیده بودند به این باور رسیده بودند که بی‌شک این پل به بهره‌برداری می‌رسد، زیرا تقریباً همه وعده‌هایی که از سوی مهندس اسکندری شهردار شوشتر در ماه‌های گذشته داده‌شده است، جامه عمل به تن کرده است.


ولی متأسفانه باران‌های ممتد، شدید و پرحجم بهمن و اسفندماه سال گذشته باعث شد تاحد زیادی این وعده عملی نشود گرچه در شرایط کنونی نیز شهردار جوان و پرتلاش شوشتر در جلسه مشترک با مسئولان تیپ ۴۵ نیرو مخصوص شوشتر اعلام کرده است که این پل و مسیرهای منتهی به آن بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد ولی برای ارتباط مسیر دو ماهی کار باقی‌مانده است.


عباس اسکندری نیا در این جلسه ضمن اشاره به‌ضرورت اجرای این پل و ارتباط این مسیر خاطرنشان کرد: این مسیر می‌تواند تاحد زیادی مشکلات ترافیکی را در سطح شهر شوشتر کاهش دهد، ارتباط میان فرهنگ شهر و شوشترنو را ایجاد کند و مسیرهای موجود با کاهش چشم‌گیر بار ترافیکی مواجه می‌شوند.


شهردار شوشتر خاطرنشان کرد: شهرداری شوشتر تعهداتی در قابل باز شدن مسیر به تیپ ۴۵ نیرو مخصوص داده است که بی‌شک بر تعهدات خود پای بند است و از مسئولان همراه و همسوی این تیپ درخواست عاجزانه داریم برای اجرای این پروژه همکاری بیشتری داشته باشند.


وی به تعهدات انجام‌شده در قبال آزادسازی این مسیر از سوی شهرداری شوشتر اشاره کرد و گفت: رهاسازی ۹ هزار و ۸۸۰ مترمربع از اراضی تحت تصرف تیپ ۴۵ نیرو مخصوص در قبال خدماتی مانند آسفالت معابر، جدول کاری، ایجاد چمن مصنوعی، تجهیز پارک داخلی و… است که شهرداری برای اجرای این تعهدات صورت‌جلسه مشترک داریم و بر آن‌ها متعهد هستیم.


اسکندری ضمن تقدیر از فرماندهان تیپ نیرو مخصوص شوشتر افزود: فرمانده سابق این تیپ جناب سردار رضایی و فرمانده جدید این تیپ سرهنگ عباس زاده با شهرداری شوشتر کمال همکاری را داشته‌اند که جا دارد در این جلسه از زحمات آن‌ها تقدیر و تشکر کنم.


وی با اشاره به منابع محدود شهرداری شوشتر خاطرنشان کرد: از مسئولان در تیپ ۴۵ نیرو مخصوص درخواست دارم که بر اساس اعتماد متقابل همکاری‌های خود را ادامه دهند، به دلیل محدودیت منابع مالی شهرداری امکان اجرای همه تعهدات یکی پس از دیگری وجود ندارد، به این دلیل در بازه‌ای زمانی این تعهدات اجرایی خواهند شد.


شهردار شوشتر تأکید کرد: درخواست داریم که این مسیر با تلاشی که توسط شهرداری انجام‌شده است بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اجازه دهید تا با تکمیل باز شود و زیر بار ترافیک برود، سپس به‌مرور تعهدات شهرداری نیز اجرایی می‌شود، البته بخشی از تعهدات شهرداری شوشتر نیز اجرایی شده است و در حال حاضر نیز عملیاتی هستند.


در این جلسه فرمانده تیپ نیرو مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شوشتر اظهار داشت: شهرداری با فرمانده سابق تیپ صورت‌جلسه‌ای دارد، این صورت‌جلسه در ستاد فرماندهی نیروهای مسلح بررسی و بر اساس آن دستوراتی صادرشده است، تنها مرجع تیپ نیروی مخصوص همان صورت‌جلسه و دستورات صادرشده از سوی ستاد فرماندهی است.


سرهنگ حمید عباس زاده با اشاره به اینکه نیروی نظامی نمی‌تواند راسا اقدام کند، تأکید کرد: هر تصمیمی در این موضوع منوط به بررسی و تعیین تکلیف از سوی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح است و اگر شهرداری شوشتر نظری دارد و می‌خواهد روند اجرای پروژه تغییری داشته باشد، باید بار دیگر مکاتبه جدید، دستور جدید و تعیین تکلیف جدید شود.


وی خاطرنشان کرد: در آخرین فرمانی که از سوی ستاد فرماندهی نیروهای مسلح برای تیپ نیرو مخصوص شوشتر صادرشده است از این تیپ خواسته‌شده که اقدامات شهرداری شوشتر ارسال شود، در ضمن در دستور قبل به شهرداری شوشتر سه ماه فرصت داده‌شده بود که این تعهدات را اجرایی کند ولی این مهم قابل‌درک است.


عباس زاده عنوان کرد: تیپ ۴۵ نیروی مخصوص مستقر در شوشتر دراین‌باره مشتاق به همکاری است، می‌خواهیم مسیر برای مردم باز شود، تردد انجام شود و مشکلات کاسته شود، از طرفی مافوق نیز در این زمینه تعهدات فی‌مابین را پذیرفته است، اگر شهرداری شوشتر به دنبال کاهش تعهدات، تغییر نحوه اجرای تعهدات و… است می‌توانیم بار دیگر با ستاد فرماندهی مکاتبه جدید داشته باشیم.


وی تأکید کرد: درصورتی‌که تعهدات عملی نشود، تیپ ۴۵ نیروی مخصوص نمی‌تواند برای رهاسازی مسیر اقدام کند، حتی اگر مسیر آسفالت شده باشد، متأسفانه باید اعلام کنم که مسیر مسدود می‌شود.


شاهین زلقی رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداری شوشتر مصمم به اجرای پروژه مسیر دسترسی پل شهید محمدی است و امیدواریم که دستگاه‌های تأثیرگذار در این زمینه به‌ویژه فرمانداری و تیپ ۴۵ نیروی مخصوص دراین‌باره با درک متقابل شرایط شهرداری در اجرای این پروژه همکاری بیشتری داشته باشند.


در پایان این جلسه مقرر شد که در اسرع وقت در راستای اجرای تعهدات فی‌مابین از سوی شهرداری شوشتر اقدام شود و در مدت ۲ ماه آینده شاهد باز شدن مسیر تردد و بهره‌برداری از این پل باشیم.

| منبع خبر : اختصاصی هفته نامه شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.