Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 12676
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 19 می 2019 - 8:15 | ارسال توسط :

در سال ۹۷هشت اثر تاریخی در شوشتر مرمت شده است

به گزارش شوشترنامه، معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه صرف مرمت بناهای تاریخی سطح استان شد.   محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‎ که مرمت تعدادی از این آثار همچنان هم ادامه دارد اظهار کرد: در شهرستان اهواز، […]

در سال ۹۷هشت اثر تاریخی در شوشتر مرمت شده است

به گزارش شوشترنامه، معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه صرف مرمت بناهای تاریخی سطح استان شد.

  محمدحسین ارسطوزاده با بیان این‎ که مرمت تعدادی از این آثار همچنان هم ادامه دارد اظهار کرد: در شهرستان اهواز، کارون و حمیدیه مرمت هتل قو، ساختمان دانشکده ادبیات، مسجد عامری، ثقافیه اهواز، پل کوت سیدصالح و کوشک حمیدیه متناسب با تخصیص اعتبارات سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت.

  او با اشاره به این‎ که در خرمشهر نیز ساختمان‎های کنسولگری و هلال‎احمر این شهرستان در سال ۹۷ مرمت شد افزود: در سطح شهرستان شوشتر نیز مسجد جامع، مسجد عبدالله‎بانو، خانه افضل، قلعه حسین‎خان افشار، حمام افضل، خانه شیخ شوشتری، خانه گازر و سابات قدیم شوشتر از جمله بناهای با ارزش معماری بودند که با توجه به ضرورت حفظ و احیاء این بافت‎های تاریخی، مرمت اضطراری درخصوص آن‎ها به اجراء درآمد.

  معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: در قالب  جلب مشارکت مالکان خانه‎های تاریخی و احیای آن‎ها نیز نیز خانه رضوان در شوشتر و خانه‎های تاریخی زرگر، حسین‎وند، رحیمی، صمیمی، پاکارزاده، زرنگار، خلج قصاب و قائدی در دزفول با تخصیص اعتبار مورد نیاز به زیر تیغ مرمت رفته‎اند. ضمن این ‎که بنای امام‎زاده رودبند، حمام کرناسیون، پل قدیم و آسیاب‎های قدیمی هم از دیگر آثار مرمت‎شده شهرستان دزفول در سال ۹۷ بودند.

  وی با اشاره به آثار تاریخی مرمت‎شده شهرستان بهبهان نیز یادآور شد: خانه رکابی، خانه اخوان، بقعه بشیر و نذیر و کلیسای کلگه‎زار از جمله آثار بهبهان هستند که مرمت آن‎ها از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

  ارسطوزاده همچنین از خانه بهبهانی رامهرمز، قلعه‎لیت اندیکا، اثر قلعه‎تل باغملک و بافت تاریخی روستای بنه‎وار لالی به عنوان دیگر پروژه‎های مرمتی استان نام برد که در سال ۱۳۹۷ اجرا شدند.

  او خاطرنشان کرد: این ۳۷ بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی و نفت طی سال ۹۷ مرمت شده‎اند.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.