Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19801
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ | ارسال توسط :

هشدار وقوع سیلاب در خوزستان؛ تاکید بر دوری از ارتفاعات و رودخانه‌ها

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی‌های پُرقدرت در سراسر استان، نسبت به سیلابی شدن برخی مناطق هشدار داد. محمد سبزه‌زاری در خصوص آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خوزستان از بامداد سه‌شنبه (۲۹ اسفند) اظهار کرد: این سامانه بارشی، سامانه پرقدرتی است و بیشترین حجم بارش‌ها را انتظار داریم در ارتفاعات و […]

هشدار وقوع سیلاب در خوزستان؛ تاکید بر دوری از ارتفاعات و رودخانه‌ها

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی‌های پُرقدرت در سراسر استان، نسبت به سیلابی شدن برخی مناطق هشدار داد.

محمد سبزه‌زاری در خصوص آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خوزستان از بامداد سه‌شنبه (۲۹ اسفند) اظهار کرد: این سامانه بارشی، سامانه پرقدرتی است و بیشترین حجم بارش‌ها را انتظار داریم در ارتفاعات و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی اتفاق بیفتد. مناطقی مانند شمال دزفول، اندیمشک، اندیکا، شمال لالی و گتوند به احتمال زیاد هسته‌های بارشی پرقدرتی خواهند داشت.

وی افزود: در بقیه مناطق استان خوزستان هم انتظار بارش‌های خیلی خوبی داریم. می‌توان گفت بیشتر مناطق خوزستان بارش‌های ۴۰، ۵۰ میلیمتری را تجربه می‌کنند. به‌ویژه در اهواز که احتمال بارش‌های بالای ۴۰ میلیمتر زیاد است.

سبزه‌زاری گفت: همچنین از اواسط روز سه‌شنبه انتظار تندبادهای لحظه‌ای را در مناطق مرکزی، جنوبی و غربی خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش‌ها در برخی مناطق استان خوزستان همراه با تگرگ خواهد بود. در اواخر فعالیت این سامانه، به علت این‌که یک سامانه سرد است انتظار بارش برف را در مناطق مرتفع استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان که با بخش خبری تلویزیون صحبت می‌کرد، گفت: از مردم خواهش می‌کنم در مدت این ۲۴ ساعت به هیچ‌وجه به سمت ارتفاعات نروند و به رودخانه‌ها و مسیل‌های کوهستانی نزدیک نشوند زیرا احتمال سیلابی شدن این مناطق بسیار زیاد است.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.