Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19799
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ | ارسال توسط :

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند تایید شد

شوشترخبر| دکتر طحان نظیف گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد. دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که لحظاتی پیش با شبکه خبر سیما داشت، گفت: تا ظهر امروز صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. […]

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند تایید شد

شوشترخبر| دکتر طحان نظیف گفت: صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی که لحظاتی پیش با شبکه خبر سیما داشت، گفت: تا ظهر امروز صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن اینکه صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.


وی خاطرنشان کرد: درخصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید.
۱۹ حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:
استان تهران۱. پاکدشت۲. دماوند و فیروزکوه۳. رباط کریم و بهارستان۴. شهریار، ملارد و قدس۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارشات و اسناد واصله، نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)


استان خوزستان۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون۷. آبادان۸. اندیمشک۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی۱۱. بهبهان و آغاجاری۱۲. خرمشهر۱۳. دزفول۱۴. دشت آزادگان و هویزه۱۵. رامهرمز و رامشیر۱۶. شادگان۱۷. شوش و کرخه۱۸. شوشتر و گتوند۱۹. مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (باتوجه به اختلاف نزدیک آراء نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابجایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد)
سخنگوی شورای نگهبان سپس از حضور مردم پای صندوق‌های رای قدردانی و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، بیان داشت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی براساس تک تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.
وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.


دکتر طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.


وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن اینکه با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها تهران است، به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار | منبع خبر : شورای نگهبان
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.