Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 217
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 18 فوریه 2019 - 6:42 | ارسال توسط :

معدوم‌سازی ۱۲۷۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شوشتر

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر از کشف و معدوم‌سازی ۱۲۷۷ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در نه ماهه سال جاری خبر داد.

معدوم‌سازی ۱۲۷۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شوشتر

دکتر نایب فدایی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است که در پی این اقدامات یکهزار و۲۷۷ کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف و معدوم سازی شده است. همچنین ۱۳ واحد متخلف پلمب شدند.

وی افزود: بازرسان معاونت بهداشت در این مدت دو هزار و ۲۱۲ نوبت با تجهیزات پرتابل، انواع مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مخصوصا مراکز سیار را در ایام محرم، اربعین و دیگر ایام از نظر شوری‌سنجی، سنجش پراکسیداز روغن و سنجش دما بازرسی کرده‌اند و ۲۱۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی برای آزمایش‌های بیشتر انجام داده چ اند تا سلامت شهروندان با خوردن این مواد غذایی به خطر نیفتد.

فدایی تصریح کرد: ۵۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل نداشتن برخی استانداردها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۰ تماس شهروندانی که با سامانه ۱۹۰ برای مطرح کردن شکایات انجام شده تا حصول نتیجه پیگیری شده است.

وی گفت: با نهایت تلاش در راستای تامین سلامت شهروندان می‌کوشیم و امیدواریم مردم نیز نسبت به مواردی که مشاهده می‌کنند حساسیت داشته باشند و از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ که به صورت ۲۴ ساعته شکایات مردم را دریافت می‌کند این موارد را گزارش کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.