Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13349
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 21 آوریل 2020 - 9:43 | ارسال توسط :

تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌ها پذیرفته نیست/ نوسان در قیمت تره‌بار غیرمنطقی است/ قیمت شکر در بازار توجیهی ندارد

شوشترنامه| فرماندار شوشتر گفت: نوسانات در بازار شهرستان شوشتر اصلاً توجیه ندارد، معقول نیست تره‌بار در شهر مجاور شوشتر نصف قیمت در شوشتر باشد بشدت برخورد می‌کنیم.

تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌ها پذیرفته نیست/ نوسان در قیمت تره‌بار غیرمنطقی است/ قیمت شکر در بازار توجیهی ندارد

شوشترنامه| فرماندار شوشتر گفت: نوسانات در بازار شهرستان شوشتر اصلاً توجیه ندارد، معقول نیست تره‌بار در شهر مجاور شوشتر نصف قیمت در شوشتر باشد بشدت برخورد می‌کنیم.

به گزارش اختصاصی شوشترنامه| حسین پنبه‌دانه‌پور در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شوشتر گفت: اصلاً توجیه ندارد تره‌بار در شهرهای مجاور نصف قیمت شوشتر باشد، چه توجیهی دارد و چه استدلالی در این زمینه می‌توان آورد.

وی به قیمت برخی اقلام اشاره کرد و گفت: قیمت میوه در روزهای گذشته رشد فاحضی داشته است، قیمت‌ها در شهرهای مجاور اصلاً با قیمت‌ها در شوشتر همخوانی ندارد.

فرماندار شوشتر خاطرنشان کرد: تا پیش از بحران کرونا قیمت حبوبات ثابت بود، الان رشد زیادی داشته است است، این افزایش قیمت توجیه ندارد، نه زمان برداشت محصول جدید است که بگویید قیمت کو و سم و…. در قیمت محصول تأثیر داشته است، نه نوبرانه و… است که قیمت توجیه‌پذیر باشد، البته این اصطلاح نوبرانه و آخر فصل هیچ‌وقت برای من قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: چه شده که به یکباره قیمت حبوبات در همه بازار شوشتر به یکباره گران شده است، همه اصناف و بنکدارهای شوشتر جنس جدید خرید کرده‌اند؟ همه هم با هم خرید کرده‌اند و همه هم به یک قیمت؟ این افزایش قیمت توجیه ندارد و دستی در کار است.

فرماندار شوشتر ضمن تجلیل از اصناف شوشتر به دلیل همکاری در ایام کرونا و پیشگامی آن‌ها در تعطیلی بازار پیش از زمان اعلام، افزود: گوجه‌فرنگی در بازار شوشتر به کیلویی ۶ هزار تومان رسیده است، درحالی‌که در شهر هم‌جوار کیلویی ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است، اختلاف قیمت تا۲۰ درصد به دلیل حمل‌ونقل و… قابل توجیه است ولی این اختلاف فاحش اصلاً توجیه‌پذیر نیست.

وی ضمن انتقاد از توجیه‌های ارائه‌شده افزود: هر وقت می‌پرسیم چرا این‌طور است می‌گویید نوبر است قیمت بالاست یا آخر فصل است قیمت بالاست این چه توجیهی است، هر وقت بپرسیم میوه‌ای یا تازه آمده یا واقعاً دارد فصلش می‌رود این توجیه را نمی‌پذیرم که هر وقت نتوان بازار را مدیریت کرد به نوبرانه و آخر فصل ربط بدهید؛ ما نمی‌خواهیم مشکلات جهانی میوه و تره‌بار را اعلام کنید و معضلات جهانی تره‌بار را حل کنید، قیمت این چیزی که در بازار است نباید باشد همین.

رئیس شورای تأمین شوشتر به عرضه میوه نوروزی اشاره کرد و عنوان کرد: در روزهای عرضه میوه نوروزی برخی می‌گفتند که پرتقال با قیمت شش هزار تومان و سیب با قیمت پنج هزار تومان در بازار توجیه ندارد و مردم نمی‌خرند، چون قیمت در بازار کمتر است، حالا چه شده که پرتقال درجه‌دو در بازار کیلویی ۱۰ هزار تومان است، بروید نظارت کنید و گزارش بدهید، اگر متوجه شویم که ضعف بازرسی و نظارت است اول با ناظران برخورد می‌کنیم.

به گزارش اختصاصی شوشترنامه، وی تاکید کرد: من به قیمت‌های ارائه‌شده در بازار اعتراض دارم، بروید بررسی کنید، برخورد شدید کنید من به اصناف با انصاف و خداشناس شوشتر اعتماد دارم، اجازه ندهید این موضوع جا بیافتد که بازاریان دو ماه تعطیل بوده‌اند حالا می‌خواهند جبران زیان کنند، البته شاید برخی سودجویان در این زمینه اقداماتی کرده باشند ولی واقعاً قاطبه کسبه شوشتر افرادی با انصاف و خداشناس هستند.

پنبه‌دانه‌پور عنوان کرد: بازار شوشتر همان‌هایی هستند که فروش شب عید خود را برای سلامتی مردم و بیماری کرونا تعطیل کرد، بازار شوشتر خود را ثابت کرده‌است راه چند نفر که قیمت‌ها را دست‌کار کرده با بازار شوشتر متفاوت است.

*تفاوت قیمت دارو اصلاً پذیرفته نیست

فرماندار شوشتر در این جلسه خاطرنشان کرد: از داروخانه‌ای به داروخانه‌ای که بروی قیمت یک دارو پیش‌پا افتاده اختلاف فاحش دارد، واقعاً ناظران در این زمینه چه می‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: تولید داروهای معمولی در کشور و داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو و… همه قابل نظارت هستند، این مسئله قابل‌پذیرش نیست که بگویند مردم گزارش بدهند، پس‌کار ناظر چیست؟ مردم گزارش می‌دهند، سربازار گمنام گزارش می‌دهند و… چرا وضعیت این است؟

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: گزارش‌های زیادی رسیده است که در برخی داروخانه‌ها شرایط قیمت داروها با سایر داروخانه‌ها متفاوت است بررسی هم کرده‌ایم و قضیه تائید شده است حالا اگر داروخانه نخواهد اصلاح کند و رویه را همین‌طور دنبال کند ما هم اصراری نداریم و یک داروخانه شبانه‌روزی را کم می‌کنیم و یک شبانه‌روزی دیگر مجوز می‌دهیم.

وی عنوان کرد: شوشتر ۳۰ داروخانه دارد و سه داروخانه شبانه‌روزی اگر بخواهید روزی دو داروخانه بروید سرکشی تا آخر ماه همه را دو بار سرکشی کرده‌اید.

رئیس شورای اداری شوشتر تاکید کرد: قابل‌قبول نیست که مردم علاوه بر مشکلات معیشتی که به دلیل رکود کرونا بوجود آمده است و تنگناهای بوجود آمده قیمت‌های دارو و مواد ضدعفونی‌کننده را نیز تحمل کنند، واقعاً برایم قابل‌قبول نیست و به‌شدت برخورد می‌کنم.

پنبه‌دانه‌پور افزود: در قضیه تأمین مواد ضدعفونی و الکل که مشکل داشتیم، رفتیم مجوز و سهمیه گرفتیم و در شوشتر بسته‌بندی و توزیع کردیم، همین داروخانه‌ها با قیمت‌های غیرمصوب و گران‌فروشی الکل را عرضه کردند، که دانشکده برخورد کرد، البته این اقدامات یک یا معدود داروخانه‌ها باعث نمی‌شود که زحمات تلاشگران در این زمینه صنف را نادیده بگیریم ولی واقعاً برخی اقدامات قابل‌قبول نیست و باید با اشد برخورد مواجه شود.

*قیمت شکر در شوشتر با گزارشات همخوان نیست

فرماندار شوشتر در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه از سوی اداره صمت قیمت شکر در بازار را ۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند، این شکر ۴ هزار و ۸۰۰ تومانی کجاست که ما نمی‌بینیم؟ قیمت شکر در بازار ۷ هزار تومان تا هفت هزار و ۲۰۰ تومان است، من همیشه به آمارها اعتماد کرده‌ام ولی این آمار اصلاً با واقعیت همخوان نیست.

وی ضمن تقدیر از کشت و صنعت‌های کارون و امام خمینی(ره) در شهرستان شوشتر گفت: کشت و صنعت کارون در ماه یکهزار و ۲۰ تن شکر برای مصرف بازار توزیع می‌کند و حواله می‌دهد، چرا باید شکر در بازار شوشتر کم باشد و قیمت شکر از هفت هزار تومان در آورد؟

فرماندار شوشتر تاکید کرد: شکر از کشت و صنعت‌ها به اداره صمت کیلویی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان داده می‌شود در واسطه چه اتفاقی می‌افتد که شکر به کیلویی هفت هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد؟ چرا شکر باید با ۱٫۸ برابر به مردم برسد چرا این قیمت به این شکل است، این چراها در کنار اینکه شوشتر دو تولیدکننده بزرگ شکر استان را در خود جای داده قدری غیرقابل‌تحمل می‌کند؛ این قمیت هفت هزار و ۲۰۰ تومان را با چشم غیرمسلح می‌توان در بازار دید، چه شده که ناظران این قیمت را چهار هزار و ۸۰۰ تومان گزارش داده‌اند.

نظارت‌ها تشدید شود

به گزارش اختصاصی شوشترنامه، معاون فرماندار شوشتر در این جلسه ضمن تجلیل از اصناف و بازار شوشتر گفت: اصناف شوشتر در ایام کرونا بسیار همراهی کردند و همراه بودند، تلاش کنیم تا مشکلات در بازار کمتر شود.

حسن کجباف خاطرنشان کرد: ماه رمضان در پیش است، نظارت‌ها بر قیمت‌ها تشدید شود تا مشکلاتی برای مردم در تأمین مایحتاج بوجود نیاید.

وی تاکید کرد: اقتصاد و گردش مالی در شهرستان شوشتر به دلیل مشکلات بیماری کرونا زیاد شده است، همه دست‌به‌دست هم دهیم تا از این شرایط گذر کنیم.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  1. رسول :
    21 آوریل 20

    احسنت، واقعا مهندس پنبه دانه در هفته‌های گذشته خوب درخشیده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.