Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 12688
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 24 می 2019 - 14:49 | ارسال توسط :

«تغییر نام و هتریک واگذاری» هم برای راه اندازی کاعذسازی موثر نبود

مجتبی نارنج پور-روزنامه نگار: این روزها آمارهای متعددی از ایجاد اشتغال و اعطای وام های خود اشتغالی و حنایت از رونق تولید که نام سال از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است در رسانه ها درج می شود، آماری که برای تحقق آنها جا دارد از فرماندار شوشتر و سایر مسئولان در این حوزه […]

«تغییر نام و هتریک واگذاری» هم برای راه اندازی کاعذسازی موثر نبود

مجتبی نارنج پور-روزنامه نگار: این روزها آمارهای متعددی از ایجاد اشتغال و اعطای وام های خود اشتغالی و حنایت از رونق تولید که نام سال از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است در رسانه ها درج می شود، آماری که برای تحقق آنها جا دارد از فرماندار شوشتر و سایر مسئولان در این حوزه تشکر کنیم.

به گزارش شوشترنامه، آنچه منظور این قلم در مرقوم کردن این مقاله است گردش اذهان به موضعی مغفول مانده است، آنهم شرکتی نابود شده توسط سازمان خصوصی سازی کشور به نام اجرای قانون اصل ۴۴ است، شرکتی که در ابتدای راه شاید با مشکلاتی همراه بود ولی می توانست تاحد زیادی برای رفع مشکلات منطقه موثر باشد.


شرکت کاغذسازی کارون که در سال ۹۲ به شرکت گلریز شوشتر تغییر نام داده است و اموالش نیز واگذار گردیده است، در شرایط کنونی تعطیل است، این شرکت می توانست در شرایط کنونی چرخی از اقتصاد استان و شهرستان شوشتر باشد و تاحد زیادی کالای بسیار مناسب برای عرضه به بازار داخلی و خارجی تامین کند.


شرکت کاغذسازی کارون قدیم و گلریز شوشتر جدید؛ سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار شد، اما بخش خصوصی در راستای ایفای نقش مالی و راه‌اندازی به تعهدات خود عمل نکرد و این کارخانه به دولت بازگشت که از سال ۸۳ تا ۸۸ هیچ اقدام مثبتی در این راستا انجام نشد.


با توجه به عمل نشدن تعهدات مالی و اجرایی، کار به مراجع قضایی از سوی شرکت «آتیه دماوند» به وکالت از سوی بانک صنعت و معدن کشیده شد تا اینکه در سال ۸۹ اجرائیه صادر و طی دو مرحله مزایده انجام شد تا مجددا این کارخانه به شرکت آتیه دماوند باز گردانده شود، این پرونده و اجرائیه در سازمان ثبت شوشتر و تهران موجود است، دو مرحله مزایده برای واگذاری به بخش خصوصی انجام شده که بر اساس اخبار درج شده در رسانه ها به شرکتی به نام «گلریز شوشتر» واگذار شده است، البته سهام این شرکت واگذار نشده و تنها اموال به گلریز سپرده شده است.


استقرار این شرکت در کنار کشت و صنعت کارون، بهره گیری از مواد ضایعاتی و پسماند این شرکت به نام باگاس و ایجاد چرخه مصرف برای آن هم می تواند به رونق تولید در کشت و صنعت بیانجامد و هم می تواند مواد اولیه مورد نیاز این شرکت را به صورت تضمینی تامین نماید، این مسئله خود می تواند به ضرورت راه اندازی این شرکت تاکید داشته باشد، از سویی ایجاد اشتغال و رفع نیاز کشور به خروج ارز در قبال واردات کاغذ بویژه در شرایط کنونی که وضعیت بازار کاغذ بسیار نابسامان شده است اولویت دیگری در این زمینه به شمار می آید.


بر اساس تحقیقات انجام شده در سطح شهرستان شوشتر، این شرکت بعد از واگذاری سه باره به گلریز شوشتر نیز به دلیل آنچه تحقیقات نویسنده بدهی های زیاد، هزینه های بسیار زیاد برای راه اندازی و عدم همکاری در سطح شهرستان شمرده شده است برای سومین بار از تولید محصول باز مانده است و همچنان خاک می خورد.


این شرکت از نظر امکانات بسیار پیشرفته و از نظر تکنولوژی تولید محصول بسیار پیشرو است ولی چرا تاکنون راه اندازی نشده است و نسیم شعارهای اشتغالزایی، رسیدن به تراز ملی و …. به ان وزیدن نگرفته است، مسئله ای است که در آینده نزدیک از سوی شوشترنامه دنبال خواهد شد.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.