Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 17401
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ | ارسال توسط :

ترمز دستی امور در شوشتر فاجعه‌بار کشیده شده است؛ شهر آماده استقبال از مهمانان نوروزی نیست

شوشترخبر| پس از قریب به دو ماه از معارفه شهردار غیربومی شوشتر عملا ترمز دستی امور عمرانی و.. در سطح شهر به صورت فاجعه‌بار کشیده شده است، هر شاهد عینی با بازدید از سطح شهر متوجه این مسئله می‌شود که کارها مسکوت مانده و عملا عزمی برای سرعت بخشیدن به امور وجود ندارد. فعالیت‌های عمرانی […]

ترمز دستی امور در شوشتر فاجعه‌بار کشیده شده است؛ شهر آماده استقبال از مهمانان نوروزی نیست

شوشترخبر| پس از قریب به دو ماه از معارفه شهردار غیربومی شوشتر عملا ترمز دستی امور عمرانی و.. در سطح شهر به صورت فاجعه‌بار کشیده شده است، هر شاهد عینی با بازدید از سطح شهر متوجه این مسئله می‌شود که کارها مسکوت مانده و عملا عزمی برای سرعت بخشیدن به امور وجود ندارد.

فعالیت‌های عمرانی در ترافیک مصوبه‌های غیرکارشناسی شورای اسلامی شهر و قانون‌ها و تبصره‌های متکثر شهرداری به نحوی مسکوت مانده که شهروندان از آماده سازی شهر در آستانه نوروز مایوس‌اند؛ گلایه شهروندان در این زمینه بارها به شورای اسلامی شهر و فرمانداری شهرستان شوشتر انعکاس داده شده است تا اینکه همه به متنی جهت هشدار ایام نوروز و وضعیت شهر ختم شود تا قبل از اینکه با افتضاح نوروز ۱۴۰۱ مواجه شویم و مدیریت شهری بار دیگر غافلگیر در امور شود؛ چاره‌ای اندیشید تا سیلی مشکلات به گوش دستفروش بیچاره به جای مسئول ناتوان نواخته نشود.

رکود شدید در ساخت و سازها به واسطه استناد به بندهایی از طرح جامع شهری و عدم تخصیص تراکم به شهروندان از سویی، کاهش چشم‌گیر درآمدهای شهرداری از سویی دیگر و تکیه بر کمک‌های دولتی از محل ارزش افزوده برای پرداخت حقوق کارکنان  همه دست به دست هم داده که در کنار رنگ و لعاب بهره گیری از نیروهای توانمند، معاون غیربومی و ناآگاه به امور شهرستان و شهرداری شوشتر در کنار شهرداری که دایعه توانمندی‌اش بیشتر به صدای دهلی که بهتر است از دور شنیده شود شرایط را در شهر به جایی برساند که وضعیت تاسفباری برای شهروندان ایجاد کند.

فعالیت‌های آسفالتی در سطح شهر مسکوت، پروژه عمرانی کوچک ورودی نورمحمدی تعطیل و سایر فعالیت‌های شهرداری تنها به جابجایی نیروها و .. ختم شده، رکودی که در دو ساله اخیر در سطح شهرستان شوشتر بی‌سابقه است؛ تجربه ثابت کرده است که در دوران سرپرستی‌های گذشته فعالیت در امور عمرانی بیشتر از دورانی بوده که شهر صاحب شهردار بوده است که این هم خود جای تاسف است.

شورای اسلامی شهر در شرایط کنونی بارها در مراجعه مردم و گلایه‌های عنوان شده مردم را به صبر و روزهای خوبی که مانند سراب تنها در دید شورانشینان جلوه می‌کند احاله می‌دهند فارغ از اینکه لااقل این روزها تا نوروز ۱۴۰۲ قطعا نخواهد رسید و بار دیگر شهر آماده نشده به استقبال فوج مسافران خواهد رفت.

به زعم کارشناسان حوزه گردشگری پیک مسافران نوروزی در شهرهای جنوب کشور در سال‌جاری در اسفندماه خواهد بود، از طرفی به دلیل شرایط بارش‌های بسیار سنگین برف در حوزه زاگرس و از طرفی فرارسیدن ماه مبارک رمضان پیک‌های اول و دوم مسافران نوروزی در اسفندماه و پیش از یکم فروریدن رقم خواهد خورد این درحالی است که در این روزهای پرگردشگر شوشتر در پیچ و خم مسائل دم دستی در شهرداری و حوزه میراث فرهنگی است تا باز هم وضع شهر آنی نباشد که باید و شاید در نوروزی که به دنبال زمستان پربارش و سرسبز باشد، رقم بخورد.

آخر هفته‌های جالب‌تر در شهر شوشتر همانطوری رقم می‌خورد که شهر غالب بدون متولی و از سویی دیگر به بهانه اجرای طرح پنج‌شنبه‌های بدون زباله در انباشت پسماند و زباله کوچه‌ها و ترافیک شدید در سایت‌های تاریخی مغروق است، شهرداری شوشتر منفعل تر از همیشه پیگیر مسائلی است که ان‌شاالله در خرداد و تیرماه سال بعد شاید و با صد ان‌الله و ماشاالله اجرایی شوند، البته از شورای متخصصان واقعا بیش از این انتظاری نداریم، البته دیگر نداریم.

جا دارد در شرایط کنونی فرماندار سختکوش شوشتر برای رفع مشکلات در حوزه نوروز فعالانه دستگاه‌های متولی را برای آماده سازی شهر پای کار بیاورد البته که وظیفه حاکمیتی این دستگاه نظارت بر شهرداری نیست ولی واقعا در این زمان کم نیاز است که از تخصص و توانمندی دکتر دهدشت در حوزه شهرداری‌ها بهره برد.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.