Friday, 21 June , 2024
امروز : جمعه, ۱ تیر , ۱۴۰۳ - 15 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 20466
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار اجتماعی, اخبار اقتصادی, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ | ارسال توسط :

هوای خوزستان ۵ درجه خنک می‌شود

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شرایط جوی استان در روزهای آینده پایدار، گرم و خشک است، گفت: دمای هوای خوزستان در ۴۸ ساعت آینده، چهار تا پنج درجه کاهش می‌یابد. طی امروز افزایش به نسبت شدید دما در اغلب مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی، بخش‌هایی از مرکز و غرب مورد انتظار است […]

هوای خوزستان ۵ درجه خنک می‌شود

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه شرایط جوی استان در روزهای آینده پایدار، گرم و خشک است، گفت: دمای هوای خوزستان در ۴۸ ساعت آینده، چهار تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

طی امروز افزایش به نسبت شدید دما در اغلب مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی، بخش‌هایی از مرکز و غرب مورد انتظار است که موجب گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع می‌شود.
طی امروز تا دوشنبه (به ویژه بعد از ظهرهای شنبه و یکشنبه) وزش بادهای متوسط تا شدید به همراه تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی، نیمه جنوبی و مرکزی سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی خواهد شد.


سبزه زاری با بیان اینکه شمال خلیج فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم است، گفت: طی شبانه روز گذشته بندرماهشهر با ۴۸.۴ و ایذه با ۲۰.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۷ و کمینه دمای ۲۹.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.
روز گذشته سازمان هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر که احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
همچنین نسبت به وزش بادهای متوسط تا شدید همراه با تند باد لحظه ای و احتمال رخداد گردوخاک محلی در بعد از ظهرها از شنبه تا دوشنبه هفته آینده هشدار سطح قرمز صادر کرد.
در این هشدار نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و … توصیه شده است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.