Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 14942
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۴:۴۶ | ارسال توسط :

کشت شلتوک در شوشتر ممنوع شده است

شوشترخبر| فرماندار شوشتر گفت: در سال زراعی جاری طبق تصمیمات و ابلاغ‌های استانی، کشت شلتوک در شوشتر مانند دیگر مناطق خوزستان ممنوع خواهد بود.

کشت شلتوک در شوشتر ممنوع شده است

شوشترخبر| فرماندار شوشتر گفت: در سال زراعی جاری طبق تصمیمات و ابلاغ‌های استانی، کشت شلتوک در شوشتر مانند دیگر مناطق خوزستان ممنوع خواهد بود.


حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان مربوطه خوزستان، طی امسال با تنش آبی جدی مواجه خواهیم بود و بر این اساس کشت شلتوک در تمام استان ممنوع اعلام شده است.

او در ادامه افزود: راهی برای رفع این موضوع نداریم و باید برای به حداقل رساندن چالش آب، دستورات صادر شده از مراجع بالاتر را کاملا اجرا کنیم.

پنبه دانه پور با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی بیان کرد: کشاورزان عزیز می‌توانند با توجه به ابلاغ‌های استانی، از کشت‌های دیگر و جایگزین غیر از شلتوک استفاده کنند، تا از این بحران و تنش آبی به لطف الهی گذر کنیم.

فرماندار شوشتر ادامه داد: کاهش میزان بارندگی و به تبع آن کاهش ورودی به سد‌ها شرایطی را به وجود آورد که از لحاظ ذخایر آبی با چالش مواجه شویم؛ بنابراین تابستان امسال به لحاظ تامین آب مشابه یک سال خشک، همچون سال ۱۳۹۷ است.

این مقام مسئول گفت: از همه دستگاه‌ها خصوصا آبفا می‌خواهیم که اقدامات لازم از جمله لایروبی و تغییر محل ایستگاه‌های پمپاژ را از هم اکنون انجام دهند تا در ماه‌های آینده مشکلی به وجود نیاید.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : اختصاصی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.