Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 13076
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ | ارسال توسط :

پیگیری جدی شورای اسلامی شهر برای تبدیل وضعیت کارگران شهرداری شوشتر

به گزارش شوشترنامه، عصر امروز تعدادی از نیروهای پیمانکار شهرداری شوشتر با حضور در صحن شورای اسلامی شهر از اعضای شورا خواستند درباره تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها ترتیبی اتخاذ شود. این کارگران که اغلب از طلب بیش از ۳۰ میلیونی از پیمانکاران شهرداری سخن به میان می‌آوردند( شوشترنامه نمی‌تواند این مسئله را تائید یا رد […]

پیگیری جدی شورای اسلامی شهر برای تبدیل وضعیت کارگران شهرداری شوشتر

به گزارش شوشترنامه، عصر امروز تعدادی از نیروهای پیمانکار شهرداری شوشتر با حضور در صحن شورای اسلامی شهر از اعضای شورا خواستند درباره تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها ترتیبی اتخاذ شود.

این کارگران که اغلب از طلب بیش از ۳۰ میلیونی از پیمانکاران شهرداری سخن به میان می‌آوردند( شوشترنامه نمی‌تواند این مسئله را تائید یا رد کند) درخواست داشتند که مستقیماً با شهرداری وارد قرارداد شوند تا امنیت شغلی و ارتقای سطح دریافتی حقوقی داشته باشند.

در این نشست که با حضور سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر جنابان شاهمرادیان رئیس شورای اسلامی شهر، زنگنه نائب رئیس شورای اسلامی شهر و صفرچی عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر برگزار شد و به دلیل غیبت سایر اعضای شورای شهر به رسمیت نرسید، رئیس شورای اسلامی شهر گفت: بر اساس اخبار رسیده به شورای اسلامی شهر به‌زودی دستورالعملی به استانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود که بر این اساس واسط یعنی پیمانکار نیروی انسانی حذف خواهد شد.


به گزارش شوشترنامه، غلام شاهمرادیان افزود: بر اساس این ابلاغیه که هنوز به شهرداری شوشتر ابلاغ نشده است و اخباری از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره وجودش حکایت می‌کند قرارداد مستقیم کارگران و نیروهای شرکتی و پیمانکار مؤسسات دولتی مستقیماً با دستگاه‌های دولتی قرارداد منعقد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده اگر پیمانکاران در شهرداری شوشتر حذف شوند حداقل سالی ۱۰ میلیارد ریال به سود شهرداری خواهد بود و همین میزان دقیقاً یک حقوق کامل پرنسل شهرداری است، از سویی دیگر اگر پیمانکار حذف شود دقیقاً در سال شهرداری می‌تواند با همین میزان پول و هزینه یک حقوق بیشتر پرداخت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال تحقق این موضوع هستند، زیرا اگر این مهم عملی شود، هم نیروهای شهرداری امنیت شغلی خواهند داشت، هم نیروهای موجود در سطح شهرداری شوشتر حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد، از سویی دیگر نیروهای موجود در سطح شهرداری اشتیاق بهتری به کار خواهند داشت.

شاهمرادیان خاطرنشان کرد: شهردار شوشتر به کارش وارد است، وی با اشراف بسیار خوبی که به امور دارد تاکنون بدهی ۱۷۰ میلیارد ریالی شهرداری را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده و تنها دو سقط باقی‌مانده است که این بدهی تاریخی از گردن شهرداری ساقط شود.

به گزارش شوشترنامه، وی عنوان کرد: مهندس اسکندری تاکنون توانسته است رضایتمندی نسبی در سطح شهر شوشتر ایجاد کند، تلاش‌های ایشان برای به سرانجام رسیدن زیرگذر شوشتر به نتیجه رسید و الان می‌توان ادعا کرد در زمان تصدی شهرداری مهندس اسکندری هر ماه پرسنل شهرداری شوشتر حقوق دریافت کرده‌اند.

وی به برنامه‌ریزی‌های مالی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری شوشتر در چند ماه گذشته تلاش کرده است که تا پایان سال جاری علاوه بر پرداخت ماهانه حقوق بخش زیادی از معوقات پرسنل شهرداری را پرداخت کند، در این زمینه از شهردار خواسته‌ایم پرداختی‌ها به نحوی باشد که معوقات به حداکثر دو ماه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر افزود: می‌دانیم که بخشی از پرداختی‌های کارگران شهرداری به‌عنوان بالاسری برداشت می‌شود و به جد پیگیر این موضوع هستیم که مشکلات کارگران شهرداری با رایزنی‌هایی حل شود، اگر این اتفاق بیافتد تاحد زیادی کارگران زحمت‌کش شهرداری شوشتر به حقوق خود خواهند رسید.

به گزارش شوشترنامه، وی گفت: رفع مشکلات این کارگران نیازمند راه و چاره قانونی است، این چاره‌جویی قانونی به دلیل برخی تنگناها هنوز به‌جایی نرسیده است، ولی دنبال آن هستیم که با رایزنی با استاندار محترم خوزستان برای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری شوشتر و کمک به کارگران شهرداری شوشتر قدمی در انباره برداریم.

*تلاش کرده‌ایم، نتیجه‌ای حاصل نشده است

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر در این نشست اظهار کرد: بارها برای رفع مشکلات در این زمینه اقدام کرده‌ایم ولی هنوز به نتیجه ختم نشده است.

علی‌اصغر صفرچی افزود: این معضل گرهی است که در شورای اسلامی شهر باز نمی‌شود زیرا یک‌بار با مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره قبل همه کارگران تبدیل وضعیت شدند، بر اساس قانون موجود بار دیگر همه به پیمانکار سپرده شدند، این مسئله دلخواه ماست ولی قانون موجود نمی‌گذارد.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر می‌تواند مصوباتی بر اساس قانون داشته باشد، نمی‌تواند برخلاف قانون مصوبه بگذراند، زیرا سریعاً بر اساس نهادهای بالاسری مصوبه لغو می‌شود.

به گزارش شوشترنامه، وی با اشاره به شرایط کارگران پیمانکاری شهرداری شوشتر عنوان کرد: می‌دانیم کارگران حقوق خود را نامنظم می‌گیرند، برای دریافتی خود ناراضی هستند و آنچه باید را دریافت نمی‌کنند، ولی در قانونی تنها روش به‌کارگیری نیروی انسانی را قرارداد با پیمانکار عنوان کرده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نحوه اخذ پیمانکار مناقصه است، نمی‌توانیم به‌جز این روش پیمانکار به خدمت بگیریم، مشکلات در این حوزه را به نهادهای نظارتی اطلاع داده‌ایم و از آن طریق هم برای رفع مشکل پیگیری کرده‌ایم ولی هنوز نتیجه حاصل نشده است.

به گزارش شوشترنامه، صفرچی با اشاره به اینکه این مشکل را با شهردار، استاندار، فرماندار و… پیگیری می‌کنیم و امیدواریم راهکاری برای رفع آن وجود داشته باشد و در این زمینه بسیار مشتاق هستیم تا مسائل پیگیری و رفع شود.

در پایان این نشست، مقرر شد که نامه‌ای برای استاندار خوزستان به امضای شورای اسلامی شهر و شهردار شورای اسلامی شهر تدوین شود تا در صورت صلاح‌دید با دستور ایشان مشکلات کارگران شهرداری شوشتر برطرف و قرارداد کارگران مستقیماً را شهرداری منعقد شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.