Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 14468
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۳۶ | ارسال توسط :

پیشرفت های علمی کشور قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست

شوشترخبر| در روز دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ حدود ۶۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به پای صندوق های رای رفتند و به حکومت جمهوری اسلامی رای آری دادند. پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران تا کنون پیشرفت های خوبی در کشور به دست آمده و در برخی از موضوعات این پیشرفت […]

پیشرفت های علمی کشور قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست

شوشترخبر| در روز دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ حدود ۶۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به پای صندوق های رای رفتند و به حکومت جمهوری اسلامی رای آری دادند.

پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران تا کنون پیشرفت های خوبی در کشور به دست آمده و در برخی از موضوعات این پیشرفت ها شگرف بوده است که حتی دشمنان نیز به آن اشاره کرده اند.

نبود مراکز علمی و دانشگاهی

در همین ارتباط رضا صحتی مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در استان خوزستان اظهار کرد: فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی را گرامی می دارم.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های خوبی در کشور داشته ایم، تصریح کرد: خودکفایی در موضوعات مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی و علمی از جمله مواردی است که پس از انقلاب نصیب ایران شد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شوشتر در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های به وجود آمد در شهرستان شوشتر پس از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: علی رغم اینکه شهرستان شوشتر یک پیشینه تاریخی زیادی دارد ولی تا پیش از پیروزی انقلاب در این منطقه مراکز علمی و دانشگاهی وجود نداشت.

راه اندازی ۸ مرکز علمی و دانشگاهی در شوشتر

صحتی در همین ارتباط توضیح داد که خوشبختانه هم اکنون حدود ۸ مرکز علمی و دانشگاهی در شهرستان شوشتر وجود دارد و دانشجویان در رشته های مختلف در آنها مشغول تحصیل هستند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، دانشکده علوم قضایی و دانشکده علوم پزشکی از جمله مراکز علمی و دانشگاهی مستقر در شهرستان شوشتر اعلام کرد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شوشتر خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از لحاظ پزشکی و علوم مرتبط با آن دیگر مانند قبل به خارجی ها وابسته نیستیم.

تدوین قوانین کشور در داخل

وی قوانین موجود در کشور را حاصل تلاش نیروهای ایرانی عنوان کرد و گفت: آن طور که اطلاع کسب کردیم در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد وکیلان در شهرستان شوشتر ۸ نفر بود ولی هم اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ وکیل در سطح این شهرستان حضور دارند.

صحتی به موضوع میراث فرهنگی هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این مسئله نیز پیشرفت خوبی حاصل شد که ثبت آبشارهای شوشتر در میراث جهانی یونسکو از جمله همین پیشرفت ها است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شوشتر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: علی رغم میل دشمنان جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب خوشبختانه در بحث علم پیشرفت های شگرفی نصیب ما شد که در برخی از حوزه ها قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

انتهای پیام

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.