Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 13577
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ | ارسال توسط :

نیاز به همه گروه‌های خونی در شوشتر؛ مردم نگران سرایت کرونا از طریق انتقال خون نباشند

شوشترنامه(شوشترخبر)| سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: همه گروه‌های خونی در شوشتر مورد نیاز است، کرونا از طریق انتقال خون سرایت نمی‌کند.

نیاز به همه گروه‌های خونی در شوشتر؛ مردم نگران سرایت کرونا از طریق انتقال خون نباشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه(شوشترخبر)| دکترمجتبی کلانتر با اشاره به اهمیت وجود ذخیره فرآورده های خونی در چرخه درمان بیماران و به ویژه موارد اورژانسی که به شکل فوری نیازمند دریافت خون هستند، از عموم مردم شوشتر خواست تا با مراجعه به پایگاه های انتقال خون، در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: امسال در حالی به استقبال روز جهانی اهداکنندگان خون رفتیم که جهان به دنبال پاندمی ویروس کرونا با کاهش اهدای خون مواجه بود؛ سازمان جهانی بهداشت «اهدای خون برای جهانی سالم تر» را شعار این روز قرارداده است  و مردم را به اهدای داوطلبانه و مستمر خون دعوت کرده است.

 وی افزود: در ایران نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، اهداکنندگان خون و به تبع ذخایر خونی کاهش یافت. در شهرستان شوشتر به لطف تلاش های پایگاه انتقال خون و استقبال خوب همشهریان از کمپین های اهدای خون بحمدالله تا کنون با مشکل خاصی مواجه نشده ایم. 

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: ذخایر خونی در در چرخه درمان بیماران و به ویژه موارد اورژانسی که به شکل فوری نیازمند دریافت خون هستند اهمیت دارد به همین منظور از عموم مردم دعوت می کنیم برای همیاری در این امر مهم به پایگاه های انتقال خون مراجعه نمایند.

 وی در پایان عنوان کرد: اهداکنندگان خون نباید نگران ابتلا به کرونا باشند چراکه اصول بهداشتی در مراکز مربوطه رعایت می‌شود و ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.