Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 14425
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ | ارسال توسط :

فاجعه زیست محیطی در سدگتوند

شوشترخبر| نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۰ میلیون تن نمک پشت این سد مسدود شده و آسیب جدی برای محیط زیست محسوب می شود که دولت هیچ علاجی برای آن نداشت. سهراب گیلانی با اشاره به پیشرفت طرح های عمرانی در حوزه انتخابیه اش در سنوات گذشته اظهار کرد: […]

فاجعه زیست محیطی در سدگتوند

شوشترخبر| نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۰ میلیون تن نمک پشت این سد مسدود شده و آسیب جدی برای محیط زیست محسوب می شود که دولت هیچ علاجی برای آن نداشت.

سهراب گیلانی با اشاره به پیشرفت طرح های عمرانی در حوزه انتخابیه اش در سنوات گذشته اظهار کرد: در حوزه های بهداشت و طرح هادی روستاها و حوزه های انشعاب برق گاز در منطقه شوشتر و گتوند توفیقاتی حاصل شده که البته با پیگیری و گاه درگیری با مسئولان دولتی به این مراحل رسیدیم.

وی افزود: خوشبختانه در روستاهای گتوند و شوشتر مردم از نعمت برق و گاز بهره مند شدند، تصریح کرد: طرح های هادی نیز نسبت به دوره های گذشته خوب پیش رفت و می توان گفت این پیشرفت دو برابری بوده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند خاطرنشان کرد: همچنین ۲۲۰ روستا و شهر تحت پوشش مخابرات قرار گرفتند.

گیلانی با تأکید براینکه به رغم پیشرفت در حوزه های مذکور، دولت تعهدات خود در بخش کشاورزی را عملی نکرد، گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که نقش موثری در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان داشت که برای شهرستان گتوند سهمیه آن عملیاتی نشد.

وی با اشاره به مشکلات سد گتوند افزود: بیش از ۱۰ میلیون تن نمک پشت این سد مسدود شده و آسیب جدی برای محیط زیست محسوب می شود که دولت هیچ علاجی برای آن نداشت.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به عمران جاده ای در حوزه انتخابیه اش، بیان کرد: مسئولان دولتی در توسعه جاده های روستایی خوزستان بسیار فوق العاده ضعیف عمل کردند.

وی با خاطرنشان کردن اینکه البته در بخش بهداشت و سلامت ۹۰ پروژه درمانی به انجام رسید، اظهار کرد: با این حال در حوزه آب آشامیدنی خوزستان ضعف عملکردی بسیار مشهود بود. همچنین دولت در کنترل پساب های و فاضلاب های منطقه بسیار ضعیف عمل کرد. چون رودخانه بزرگ کارون از شهرهای شوشتر و گتوند عبور می کند، این منطقه سرچشمه محسوب می شود، لذا دولت باید تدبیری می کرد تا فاضلاب ها به رودخانه کارون سرازیر نشود.

گیلانی ادامه داد: تغییر مسیر سیلاب های رودخانه کارون منجر به تخریب روستاهاست و این مسئله باید با لایروبی کارون کنترل و ساحل سازی شود. اما با تمام اعتراض هایی که صورت گرفت، هیچ عملکردی در این حوزه مشاهده نشد. تا جایی که مجبور شدیم طرح سؤال از وزیر نیرو را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به حوزه آموزش و پرورش در شهرستان های شوشتر و گتوند گفت: مسئولان آموزش و پرورش بسیار ضعیف عمل کرده اند، ما در منطقه خود معلم بسیار کم داریم که باید برای آن فکری شود. همچنین با کمبود بیش از ۱۱۲ مدرسه مواجهیم. البته دز ابعاد کمیته امداد و بهزیستی هم مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال در خوزستان بسیار ضعیف است و با توجه به مشکلات کل استان، مردم شهرستان های شوشتر و گتوند نیز از مشکلات بیکاری در رنج هستند.


نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.