Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14010
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۴:۴۰ | ارسال توسط :

عمل جراحی دشوار نخاع در شوشتر انجام شد

شوشترخبر| برای اولین بار ، جراحی نخاعی ۳۶۰ درجه ای گردن در بیمارستان خاتم شوشتر با موفقیت انجام شد. معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت : با تلاش تیم پزشکی مستقر در بیمارستان خاتم این شهرستان ، برای نخستین بار عمل دشوار جراحی نخاعی ۳۶۰ درجه‌ای گردن ، بر روی یک جوان ۲۱ ساله […]

عمل جراحی دشوار نخاع در شوشتر انجام شد

شوشترخبر| برای اولین بار ، جراحی نخاعی ۳۶۰ درجه ای گردن در بیمارستان خاتم شوشتر با موفقیت انجام شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت : با تلاش تیم پزشکی مستقر در بیمارستان خاتم این شهرستان ، برای نخستین بار عمل دشوار جراحی نخاعی ۳۶۰ درجه‌ای گردن ، بر روی یک جوان ۲۱ ساله که دچار شکستگی مهره‌های گردن شده بود انجام و از قطع نخاع  وی جلوگیری شد.

دکتر کلانتر با بیان اینکه این عمل بیش از ۹ ساعت به طول انجامید افزود : هم اکنون بیمار با حال عمومی خوب ، در بخش آی سی یو، تحت مراقبت قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با توسعه زیر ساخت‌های پزشکی در بیمارستان خاتم، جراحی‌های ضایعات مغزی و نخاعی به جای اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان و یا استان‌های دیگر، در همین بیمارستان، توسط تیم‌های پزشکی حاذق انجام می‌گیرد.

تیم پزشکی بیمارستان خاتم نیز با اظهار امیدواری از نتیجه بخش بودن این جراحی برای بیمار ۲۱ ساله ، این گونه جراحی‌ها را شروعی برای انجام جراحی‌های پیچیده در این بیمارستان دانستند.

در گزارش زیر درباره جراحی نخاعی ۳۶۰ درجه ای گردن و دشواری های آن توضیح داده شده است . 

نویسنده : سردبیر |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.