Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 227
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 05 مارس 2019 - 7:15 | ارسال توسط :

شورای شوشتر به دنبال اقدام فوری برای انتخاب شهردار باشد

شورای اسلامی شهر شوشتر باید در اقدام فوری گزینه بعدی شهردار خود را به اداره کل شهری استانداری خوزستان معرفی کند، در غیر اینصورت برابر قانون با آنها برخورد می شود.

شورای شوشتر به دنبال اقدام فوری برای انتخاب شهردار باشد

شورای اسلامی شهر شوشتر باید در اقدام فوری گزینه بعدی برای تصدی سمت را به اداره کل شهری استانداری خوزستان معرفی کند، در غیر اینصورت برابر قانون با آنها برخورد می شود.

به گزارش شوشترنامه، بر اساس قانون از زمان استعفا، استیضاح و یا فوت شهردار، شورای اسلامی شهر ۹۰ روز وقت دارد تا شهردار خود را تعیین کند و در این مدت زمان شهرداری با سرپرست اداره می شود، در صورتی که شهردار معرفی شده به استانداری پس از بررسی ها به هر دلیلی تائید نشود، نامه ای به عنوان معرفی گزینه بعدی به شورای اسلامی شهر ابلاغ می شود، این نامه با قید فوریت خواهد بود و دیگر شامل ۹۰ روز نمی شود، شورای اسلامی شهر باید در کمترین زمان ممکن شهردار را تعیین و به فرمانداری و این نهاد نیز به اداره کل امور شهری معرفی کند.

این پاسخ های کارشناسی در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و موید این مهم نامه ارسالی اداره کل شهری و امور شوراهای اسلامی استانداری خوزستان است که روز دوشنبه به فرمانداری شوشتر ارسال و رونوشت آن به رئیس شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

در بخش رونوشت ها درج شده است؛ «ریاست محترم شورای اسلامی شهر شوشتر جهت اطلاع و اقدام فوری» این به آن معنی است که در صورت تعلل در اجرای قانون و عدم معرفی شهردار جدید بدون فوت وقت با این شورای اسلامی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

از سویی شوشتر در روزهای آینده میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر کشور است، خدمات رسانی به این گردشگران و آماده سازی شهر شوشتر نیازمند مدیریت توانمند شهری است، این مدیریت بر اساس قانون در شهرداری متمرکز است، بهتر است شورای اسلامی شهر در اسرع وقت برای رفع مشکلات و ایجاد انگیزه در روزهای پایانی سال اقدامات لازم را برای تعیین شهردار در دستور کار جلسه فوری خود(به درخواست اداره کل امور شهری استانداری خوزستان) قرار دهد.

شورای اسلامی شهر شوشتر در دور پنجم تاکنون پنج شهردار و سرپرست شهرداری تعیین کرده اند، بهتر است فرصت خدمت رسانی به مردم را غنیمت شمرده و با همدلی و اتحاد زیر سایه قانون و مفاهمه در فضایی آرام و بدون فوت وقت شهرداری توانمند برای جبران فرصت های از دست رفته احتمالی انتخاب کنند، این مسئله می تواند چراغی برای امید روشن کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.