Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19134
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ | ارسال توسط :

شهرستان شوشتر نیاز به تدوین اطلس گردشگری دارد

شوشترخبر| فرماندار شهرستان شوشتر با اشاره به ۱۴ اثر جهانی و ۲۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی در این شهرستان گفت: بهره برداری مناسب از ظرفیت تاریخی و گردشگری این شهرستان مستلزم تنظیم یک سند چشم انداز و اطلس گردشگری است. محسن سید موسوی با اشاره بهره‌وری نامناسب از ظرفیت گردشگری و تاریخی این شهرستان بیان […]

شهرستان شوشتر نیاز به تدوین اطلس گردشگری دارد

شوشترخبر| فرماندار شهرستان شوشتر با اشاره به ۱۴ اثر جهانی و ۲۵۰ اثر تاریخی ثبت ملی در این شهرستان گفت: بهره برداری مناسب از ظرفیت تاریخی و گردشگری این شهرستان مستلزم تنظیم یک سند چشم انداز و اطلس گردشگری است.

محسن سید موسوی با اشاره بهره‌وری نامناسب از ظرفیت گردشگری و تاریخی این شهرستان بیان کرد: یکی از راه‌های جذب گردشگر و رونق و توسعه گردشگری در شهرستان تاریخی شوشتر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در هر فصل است.

وی افزود: جای خالی برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و آیینی در این شهرستان بسیار احساس می‌شود، برگزاری این جشنواره‌ها در آگاهی بخشی به نسل کودک و نوجوان نیز بسیار اثر گذار است.

سید موسوی از فعالان اجتماعی، فرهنگی و گردشگری خواستار همکاری هرچه بیشتر به منظور توسعه و رونق گردشگری در شهرستان تاریخی شوشتر شد.

وی افزود: با وجود آثار متعدد گردشگری و تاریخی در شوشتر، اما بهره کافی از آن‌ها برای توسعه اقتصاد و ایجاد درآمد در این شهرستان انجام نشده و برای تحقق این مهم نیاز به هم افزایی بین مردم و دستگاه‌های دولتی متولی است.

فرماندار شوشتر از مردم و نخبگان علاقه‌مند به حوزه گردشگری دعوت کرد تا در اجرای طرح‌ها و تدوین اطلس گردشگری این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مقرر شده آذرماه امسال جشنواره شکرانه برداشت برنج شوشتر برگزار شود که در معرفی و اعتباربخشی به این محصول بسیار اثر گذار است.

سید موسوی با اشاره به اهمیت تاثیر درآمد حاصل از حوزه گردشگری بر اقتصاد این شهرستان گفت: بخشی در ظرفیت فرمانداری صرفا برای پیگیری مسائل گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید بسیار قوی‌تر از گذشته برای معرفی آثار و مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان کار شود، افزود: اطلاع رسانی نامناسب از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و نبود یک برنامه منسجم و هدفدار از ضعف‌های حوزه گرشگری شوشتر است.

توجه به اقتصاد حوزه گردشگری حلقه مفقوده این بخش در استان است که کمتر مورد توجه مدیران و مسئولان این بخش قرار گرفته است.

پیش از این رییس اتاق بازرگانی اهواز اعلام کرده بود که خوزستان با داشتن ظرفیت‌های متنوع میزبان بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.