Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 15047
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ | ارسال توسط :

سخت ترین تابستان را در پیش داریم

شوشترخبر| جلسه هماهنگی با کشاورزان بخش شعیبیه جهت عدم کشت محصول در تابستان سال جاری به علت کم آبی، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

سخت ترین تابستان را در پیش داریم

شوشترخبر| جلسه هماهنگی با کشاورزان بخش شعیبیه جهت عدم کشت محصول در تابستان سال جاری به علت کم آبی، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد.

مهندس حسین پنبه دانه پور فرماندار شهرستان شوشتر در این جلسه که در بخشداری شعیبیه برگزار شد، گفت: تنش آبی که امسال به علت کاهش شدید نزولات جوی پیش آمده مسئولان را ناچار به اتخاذ تصمیماتی برای گذر از این بحران کرده که مهم ترین تصمیم در این رابطه عدم کشت محصول در تابستان است.

وی اظهار کرد: این اتفاق تنش آبی در سال ۹۷ هم رخ داد که اکثریت کشاوزان عزیز در شهرستان خصوصاً در شعیبیه با از خود گذشتگی نسبت به عدم کشت همکاری لازم را داشتند.

وی افزود: رودهای کارون و دز از کنار بخش شعیبیه عبور می کنند اما این آب تنها مربوط به این محدوده نیست و باید به مناطق پایین دست هم برسد.

مهندس پنبه دانه پور با تاکید بر مدیریت مصرف آب و ذخیره آن جهت بهره برداری در ماه های آینده بیان کرد: مسئله آب تنها مختص این ماه نیست و باید به فکر هفته ها و ماه های آینده هم باشیم تا در تامین آب شرب با مشکل روبرو نشویم.

وی گفت: از مدیران حوزه کشاورزی انتظار داریم معوض کشت را برای شعیبیه و شوشتر افزایش داده و مسئله بیمه و خسارت سیلاب سال ۹۸ را پیگیری کنند.

همچنین خدارحم امیری زاده مدیر سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این نشست گفت: کاهش حدود ۵۰ درصدی بارش باران موجب ایجاد خشکسالی شده و ذخایر آبی را شدیداً کاهش داده است.

وی اظهار داشت: آبی که در اختیار داریم تنها چیزی است که می توانیم برای آن برنامه ریزی کنیم و طبق پیش بینی های انجام شده در جلسات استانی اولویت با آب شرب است.
وی افزود: تابستان ۱۴۰۰ از سخت ترین سال ها در حوزه کشاورزی خواهد بود که باید با صبوری از آن گذر کنیم. شرایط سختی که برای کشاورزان در سال جاری پیش می آید را درک می کنیم اما نمی توان با کشت محصول، نسبت به هم استانی هایمان در مناطق پایین دست بی تفاوت باشیم و آب موجود را کاملاً برای کشاورزی مصرف کنیم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.