Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 16112
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ | ارسال توسط :

ستاد خدمات سفر شوشتر تشکیل شد

شوشترخبر| نباید به گونه‌ای عمل کرد که مسافران را صرفاً به سمت استفاده از فضاهای فیزیکی هدایت کنیم. مردمان شوشتر به متدین، متقی و ولایتمدار بودن مشهوراند و طبق آن باید فرهنگشان هم متجلی شده و از طریق گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

ستاد خدمات سفر شوشتر تشکیل شد

شوشترخبر| نباید به گونه‌ای عمل کرد که مسافران را صرفاً به سمت استفاده از فضاهای فیزیکی هدایت کنیم. مردمان شوشتر به متدین، متقی و ولایتمدار بودن مشهوراند و طبق آن باید فرهنگشان هم متجلی شده و از طریق گردشگران مورد توجه قرار گیرد.


سرپرست فرمانداری شوشتر بر موضوع توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی این شهرستان و ارائه به گردشگران در ایام نوروز تاکید کرد.

دکتر حجت‌اله دهدشتی روز یکشنبه در جلسه خدمات سفر شهرستان، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای عمل کرد که مسافران را صرفاً به سمت استفاده از فضاهای فیزیکی هدایت کنیم. مردمان شوشتر به متدین، متقی و ولایتمدار بودن مشهوراند و طبق آن باید فرهنگشان هم متجلی شده و از طریق گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اینکه تنها نگاه اقتصاد محور در خدمات به مسافران نوروزی داشته باشیم صحیح نیست. در شهر متمدن و با فرهنگ شوشتر ظرفیت‌های غنی فرهنگی باید در ایام نوروز به گردشگران منعکس شود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح کمپ‌‌های نوروزی بیان کرد: باید افرادی که به عنوان پیمانکار یا مدیر آن کمپ نوروزی انتخاب می شوند، دارای شرایط و سابقه مناسبی به لحاظ فرهنگی و کار اجرایی باشند تا بتوان میزبانی در خور شان به گردشگران ارائه دهند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: بنا به پیش بینی‌ها جمعیتی که وارد شهرستان می‌شود بالاست و با توجه به آن باید نیازهای لازم هم دیده شود. مایحتاج روزانه، اسکان، ترافیک، مسائل مربوط به سرویس بهداشتی و حمام و… باید مدنظر بوده و برنامه‌ریزی گردد تا گردشگران شب هم با خیال آسوده اسکان داشته باشند.

دکتر دهدشتی همچنین در رابطه با ضرورت تقویت تابلوهای راهنمای خیابان‌ها و معابر ابراز کرد: کسی که وارد شوشتر می‌شود به هر حال ممکن است با شهرستان غریب باشد، بنابراین شناسایی بخش عمده‌ای از جغرافیای مورد نیاز گردشگر با استفاده از همین تابلوها رفع می‌شود که نیاز است شهرداری‌ها نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شوشتر سه قومیت شریف و بزرگوار حضور دارند و برنامه‌های فرهنگی که برای نوروز تدارک دیده می‌شود باید بیانگر هویت و ظرفیت‌های آنان باشند. همچنین شناسایی و هدایت افرادی که توانایی فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص را دارند باید با مشارکت میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: شوشتر به عنوان دارالمومنین و دیار علما معروف و مشهور است و عالمان بسیاری که محل رجوع هستند در دنیای اسلام متعلق به این شهرستان هستند. بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا گردشگر و مسافر این مهم را در زمان حضور در شهرستان لمس کند.

سرپرست فرمانداری شوشتر در پایان، سفرهای آبی در نوروز را از جمله تفریحات پر طرفدار دانست و بر مسئله برنامه ریزی جهت افزایش موارد ایمنی برای افراد استفاده کننده تاکید کرد.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.