Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 19157
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ | ارسال توسط :

دستگیری شکارچیان قوچ و میش در شوشتر

شوشترخبر| سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از شناسایی و دستگیری شکارچیان قوچ و میش در منطقه حفاظت شده کرایی این شهرستان خبر داد. مهدی زمانپور گفت: پیرو گزارش همیاران محیط زیست در خصوص حضور یک گروه شکارچی در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر، محیط بانان مستقر در پاسگاه‌های محیط بانی بلافاصله با عملیات گشت، […]

دستگیری شکارچیان قوچ و میش در شوشتر

شوشترخبر| سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از شناسایی و دستگیری شکارچیان قوچ و میش در منطقه حفاظت شده کرایی این شهرستان خبر داد.

مهدی زمانپور گفت: پیرو گزارش همیاران محیط زیست در خصوص حضور یک گروه شکارچی در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر، محیط بانان مستقر در پاسگاه‌های محیط بانی بلافاصله با عملیات گشت، کنترل و کمین و پوشش منطقه گزارش شده موفق شدند یک گروه ۳ نفره از شکارچیان مسلح که قصد شکار قوچ و میش را داشتند، شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی و در جریان این عملیات محیط بانان به مدت ۵ ساعت متخلفان را زیر نظر گرفتند، ولی در هنگام رویایی و بستن مسیر ۲ نفر از آن‌ها از مسیر‌های فرعی متواری و یک نفر از این متخلفان توسط محیط بانان دستگیر شد.

زمانپور ادامه داد: از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل کشف و براساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا زمان صدور رای دادگاه نزد این اداره توقیف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با تاکید بر ممنوعیت ورود مسلحانه به منطقه حفاظت شده کرایی، اضافه کرد: براساس قانون شکار و صید، هرگونه شکار و صید و حتی شروع به شکار جانوران وحشی بدون پروانه ممنوع و قابل تعقیب و مجازات است و مجازات‌های در نظر گرفته شده برای این تخلف‌ها در مناطق چهارگانه زیر نظر شدیدتر و سخت گیرانه‌تر است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.