Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 18096
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), تیتر۱, تیتر۲, یادداشت‌ها تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ | ارسال توسط :

دستاوردهای حضور نماینده ولی فقیه در جمع مردم شوشتر

مجتبی نارنج‌پور- روزنامه نگار و کارشناس ارشد جامعه شناسی| حضور حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع مردم شوشتر و نشستن پای سخنان و گلایه‌های آنها ابتکار عملی است که بهتر است با ساز و کاری قابل رصد و پیگیری ضمن ارج نهادن به وقت مسئولان استمرار داشته باشد. چنین حرکت‌هایی در […]

دستاوردهای حضور نماینده ولی فقیه در جمع مردم شوشتر

مجتبی نارنج‌پور- روزنامه نگار و کارشناس ارشد جامعه شناسی| حضور حجت‌الاسلام موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع مردم شوشتر و نشستن پای سخنان و گلایه‌های آنها ابتکار عملی است که بهتر است با ساز و کاری قابل رصد و پیگیری ضمن ارج نهادن به وقت مسئولان استمرار داشته باشد.

چنین حرکت‌هایی در نظام‌هایی مبتنی بر رای مردم علاوه بر اینکه بر افزایش قدرت نرم در جامعه تاثیر بسزایی دارد بر روحیه مردم و دلگرمی آنها به مسئولان و پیگیری معضلات به صورت میدانی نیز تاثیرگذار است البته اگر این دیدارها مستمر و قابل رصد باشد.

زمانی که مردم و مسئولان در کنار هم قرار گرفته و مشکلات را مطرح می‌کنند بهتر است برای رفع مشکلات و معضلات زمان تعیین شود و نتیجه به فرد ارائه شود، از طرفی مسئولان باید با دست پر به چنین نشست‌های بیایند و صرف قرائت چند بند و مصوبه برای پاسخ‌های سربالا دادن به مردم میز خدمت برگزار کردن تنها باعث بدبینی مردم به اصل برنامه می‌شود.

بسیاری از مطالبه‌گری‌ها هم به راهروهای ادارات شهرستان و استان احاله می‌شود، «فردا مراجعه کنید اداره‌ی فلان برای رفع مشکل» در حالی که فردای همان روز مسئول شهرستانی و استانی دیگر شخص مطرح کننده را نه تنها به جا نمی‌آورد بلکه به اتاقشان هم راه نمی‌دهد.

شاید یکی از دستاوردهای بزرگ چنین نشست‌هایی دیدار چهره به چهره با مسئولانی باشد که از دیدار سیمای دلربای آنها ماه‌ها محروم هستیم و بارها در جامعه مردم از خود می‌پرسند که فلان مسئول کی عوض شده است و جاگزین فلان مسئول کی معرفی می‌شود؛ در چند ماه گذشته شوشتر با مشکلاتی از قبیل تعیین فرماندار و شهردار مواجه بوده است، حال که الحمدلله شب گذشته در کنار جناب موسوی فرد هم فرماندار داشتیم و هم شهردار، هم شورای شهر دوشادوش شهردار فعالانه در حال پیگیری مشکلات بودند.

جناب موسوی فرد قدری به حفظ ظاهرهای نامتعارف در جلسه شب گذشته تیزبینانه‌تر توجه کند، شوشتر بیش از دو ماه است فرمانداری در ساختمان فرمانداری خود ندارد ولی رویه کاغذ دکتر دهدشتی عزیز با حفظ سمت فرماندار شوشتر و معاون استاندار خوزستان هم هست، در حالی که باید توجه داشت در ابتدا با حفظ سمت ایشان فرماندار شوشتر است بعد معاون استاندار؛ هرچند که مردم شوشتر در این چند ماه خیلی هم صدایی برای تعیین فرماندار بلند نکرده‌اند و کوشیده‌اند به مسئولان استانی برای تعیین فرماندار اعتماد کنند ولی نباید روند تعیین فرماندار انقدر زمان‌بر باشد.

شاید بهتر بود نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از اهرم‌های قانونی برای فشار در جهت تعیین سریع فرماندار استفاده کند-البته در این زمینه که از این اهرم‌ها استفاده شده یا خیر بی‌اطلاع هستیم-از طرفی بسیاری از مردم در بلاتکلیفی دو دستگی شورای شهر و شهرداری گیر کرده‌اند، بهتر بود برای این معضل نیز چاره‌اندیشی شود.

حضور جناب موسوی فرد هیچ دستاوردی هم نداشته باشد-که قطعا ثمراتی داشته که بزودی از سوی مسئولان تشریح خواهد شد- همینکه فرماندارمان را از نزدیک دیدیم و شهردار عزیزمان را پس از حرف و حدیث‌های فراوان بار دیگر در جمع مردم حاضر دیدیم دستاوردی بزرگ به شمار می‌آید که امید است این جلسات برای مداومت توفیق در این زمینه استمرار داشته باشد.

نویسنده : مجتبی نارنج پور-دانشجوی دکترای جامعه شناسی | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.