Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 17327
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 29 ژانویه 2023 - 8:20 | ارسال توسط :

حکم جالب جایگزین دادرس دادگستری شوشتر

شوشترخبر| جابر امامقلی دادرس علی البدل شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان شوشتر که پیش از این نیز آرای جایگزین متعددی صادر کرده است، در دو رأی جدید خود متهمان را به کاشت ۲۸۰ اصله نهال درخت محکوم کرد. در یک فقره پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی موضوع گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری […]

حکم جالب جایگزین دادرس دادگستری شوشتر

شوشترخبر| جابر امامقلی دادرس علی البدل شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان شوشتر که پیش از این نیز آرای جایگزین متعددی صادر کرده است، در دو رأی جدید خود متهمان را به کاشت ۲۸۰ اصله نهال درخت محکوم کرد.

در یک فقره پرونده تصرف عدوانی اراضی ملی موضوع گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، متهم به تحمل شش ماه حبس محکوم شده بود که پس از واخواهی متهم، به رغم اینکه در لایحه واخواهی و اظهارات وی دلیل قاطعی بر رد حکم وجود نداشت، اما باتوجه به رویکرد عدالت ترمیمی، ارائه فرصت اصلاح به مرتکبین و اصل فردی کردن جرم و مجازات، قاضی پرونده تصمیم به اعمال مجازات جایگزین از حبس گرفت.

در این رای باتوجه به جوانی و شخصیت محکوم علیه و حسن سابقه وی، متهم به کاشت ۲۰۰ اصله نهال درخت کنار در محلی که در سال‌های آینده عموم مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند، محکوم شد.

در یک فقره پرونده دیگر موضوع گزارش سازمان حفاظت محیط زیست استان، فردی که به قطع غیرمجاز ۲۰ اصله درخت کنار در منطقه حفاظت شده، متهم شده بود، به کاشت ۸۰ اصله درخت شامل ۴۰ اصله کنار و ۴۰ اصله اکالیپتوس محکوم شد.

این قاضی خوش‌ذوق سال ۱۳۹۸ نیز یک رای تعلیق مجازات، مبنی بر کاشت ۵۰۰ نهال درخت شامل ۲۰۰ اصله کنار، ۲۰۰ اصله کنار هندی و ۱۰۰ اصله توت، صادر کرده بود که این درخت‌ها اکنون به ثمر نشسته‌اند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.