Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 17142
  پرینتخانه » تیتر۲ تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2022 - 22:46 | ارسال توسط :

تصویر دیدنی ناسا از ابر کیهانی پر ستاره

شوشترخبر| تلسکوپ هابل ناسا اخیراً تصویر شگفت انگیزی از یک خوشه ستارگان جوان به نام NGC 6530 گرفته است. این خوشه در صورت فلکی قوس واقع شده و حدود ۴۳۵۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. آژانس فضایی ایالات متحده این تصویر را در حساب رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت که مجموعه ای […]

شوشترخبر| تلسکوپ هابل ناسا اخیراً تصویر شگفت انگیزی از یک خوشه ستارگان جوان به نام NGC 6530 گرفته است. این خوشه در صورت فلکی قوس واقع شده و حدود ۴۳۵۰ سال نوری از زمین فاصله دارد. آژانس فضایی ایالات متحده این تصویر را در حساب رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت که مجموعه ای از هزاران ستاره را نشان می دهد.

به گفته دانشمندان این مجموعه متشکل از هزاران ستاره در داخل سحابی مرداب بوده و حاوی تعداد زیادی از ستارگان با دمای سوزان، بادهای ستاره ای و تشعشعات قدرتمند است.

آنچه این تصویر شگفت انگیز نشان می دهد دربرگیرنده شکل گیری ستارگان در یک ابر غول پیکر از غبار و گاز بین ستاره ای است. این خوشه در سحابی مرداب (Lagoon) قرار دارد که یک ابر بین ستاره ای عظیم است. گفتنی است که این منطقه پیشتر چندین بار توسط هابل مشاهده و بررسی شده است. تصاویر منتشر شده توسط ناسا نشان می دهد که ابر ضخیم گاز و غبار سحابی مرداب از یک طرف تصویر به سمت دیگر کشیده شده است.

به گفته ناسا، ابر عظیم گاز و غبار از نوارهایی به رنگ قرمز، نارنجی، زرد و آبی و همچنین ابرهایی تشکیل شده است که شبیه مایعی هستند که با محیط اطراف ترکیب می شوند. نقاط سفید، بنفش و آبی ستاره ها نیز به طور تصادفی در سراسر عکس ظاهر می شوند.

از طریق استفاده از تلسکوپ های فضایی، اخترشناسان می توانند شکل گیری و تکامل منظومه ها و ستاره های فراسیاره ای را مطالعه کنند. برای تعیین منشاء و تکامل این اجرام کیهانی می توان دیسک های باشکوه اطراف ستاره های جوان را مطالعه کرد. تلسکوپ فضایی هابل ناسا این تصویر را با دوربین سیاره ‌ای میدان وسیع ۳ و دوربین پیشرفته بررسی‌ کننده جزییات گرفته است که به گفته ناسا این تلسکوپ را به ابزاری ضروری و قدرتمند برای درک تولد ستاره‌ها و منشأ منظومه‌ های فراسیاره ‌ای تبدیل می ‌کند.

به گفته ناسا، از طریق تلسکوپ فضایی جیمز وب، اخترشناسان اکنون می توانند به گرد و غبار و گاز اطراف ستاره های تازه متولد شده نگاه کنند. آنها همچنین می توانند مراحل اولیه رشد خود را مطالعه کنند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.