Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19925
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴ | ارسال توسط :

تخریب و رفع خطر یک باب ساختمان فرسوده توسط شهرداری شوشتر

شوشترخبر| سرپرست شهرداری شوشتر گفت: یک باب ساختمان فرسوده در ناحیه یک معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر در راستای اجرای تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخریب و رفع خطر شد. محمد اسفندیاری گفت: طی روزهای اخیر چهار باب ساختمان مخروبه و متروکه در سطح شهر تخریب آواربرداری و رفع خطر شدند، که در این […]

تخریب و رفع خطر یک باب ساختمان فرسوده توسط شهرداری شوشتر

شوشترخبر| سرپرست شهرداری شوشتر گفت: یک باب ساختمان فرسوده در ناحیه یک معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر در راستای اجرای تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخریب و رفع خطر شد.

محمد اسفندیاری گفت: طی روزهای اخیر چهار باب ساختمان مخروبه و متروکه در سطح شهر تخریب آواربرداری و رفع خطر شدند، که در این مسیر  نیازمند تعامل و همکاری شهروندان با شهرداری هستیم و در این خصوص دست تک تک شهروندان عزیز را به گرمی می‌فشاریم.

وی افزود: وجود خانه‌های مخروبه و قدیمی به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که این اماکن به جهت متروکه بودن و امکان ریزش آوار خطراتی را برای شهروندان به همراه دارد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان محترم و بررسی کارشناسان شهرداری و در راستای اجرای حکم کمیسیون ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی مراحل قانونی و هماهنگی با سایر مسئولین شهرستان یک باب ساختمان مخروبه در ناحیه یک شهری، تخریب و آواربرداری و رفع خطر شد.

سرپرست شهرداری شوشتر با بیان اینکه این ملک طبق نظر کارشناسان شهرداری مشمول تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بود و برای اهالی ایجاد خطر می‌کرد، افزود: اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر و رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر و کوچه‌ها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری است.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری شوشتر به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان یک باب ساختمان فرسوده را با رعایت مسائل ایمنی تخریب و رفع خطر کرد، یادآور شد: با توجه به گزارشات شهروندان و بررسی کارشناسان این شهرداری به این نتیجه رسید که این ملک در وضعیت نابسامانی قرار دارد و می‌تواند برای شهروندان و عابرین ایجاد مشکل کند.

این مسئول اظهار داشت: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مقرر شده است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود به هر علتی رها شدند و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده است شناسایی و اگر مالکان خانه‌های فرسوده نسبت به رفع خطر ریزش اقدام نکنند، به خاطر برقراری امنیت جانی شهروندان، خانه‌های مذکور محصور و یا تخریب ‌خواهد شد.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.