Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13442
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 25 می 2020 - 11:52 | ارسال توسط :

برگزاری امتحانات پایه نهم اصلاً در دستور کار نیست؛ برگزاری امتحانات نهایی با شرایط سخت‌گیرانه و اجرای دقیق پروتکل‌ها؛ علوم پزشکی واقعاً پای کار است و دقت عملش در برنامه‌ها ستودنی است

شوشترنامه| فرماندار شوشتر گفت: برگزاری امتحانات نهایی با اجرای سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان شوشتر در دستور کار است و اصلاً برگزاری امتحانات پایه نهم در دستور کار نیست و از نظر استان و شهرستان چنین امتحاناتی برگزار نمی‌شود.

برگزاری امتحانات پایه نهم اصلاً در دستور کار نیست؛ برگزاری امتحانات نهایی با شرایط سخت‌گیرانه و اجرای دقیق پروتکل‌ها؛ علوم پزشکی واقعاً پای کار است و دقت عملش در برنامه‌ها ستودنی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه(شوشترخبر)| حسین پنبه‌دانه‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شوشتر که به‌منظور برگزاری امتحانات نهایی برگزار شده بود، اظهار داشت: امتحانات نهایی اهمیت بسیار زیادی در سرنوشت دانش‌آموزان دارد، به این دلیل باید تلاش کرد که با آرامش، رعایت بهداشت و بهترین شرایط ممکن اجرا و برگزار شوند.

وی عنوان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در سال‌جاری به دلیل اهمیت توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهرستان به بهترین شرایط ممکن تقسیم‌شده است و هر حوزه امتحانی حداکثر ۱۲۰ نفر دانش‌آموز را در خود جای می‌دهد، این مسئله باعث می‌شود تا به بهترین وضع ممکن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین حوزه‌های امتحانی توجه داشته باشید تا به دانش‌آموزان برای رسیدن به حوزه امتحان ترددی اجبار نشود، گفت: دانش‌آموزان شهر عرب‌حسن تعداد محدودی هستند که امتحان نهایی دارند، بخشدار میان‌آب در این زمینه همکاری کند و در اسرع وقت حوزه امتحانی برای ۱۹ دانش‌آموز این شهر در نظر بگیرید تا در همان شهر امتحان بدهند، از طرفی نقل و انتقال بین‌شهری نیز برای دانش‌آموزان اتفاق نمی‌افتد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در همه حوزه‌های امتحانی تأمین برق پایدار و اینترنت پایدار در دستور باشد و در این زمینه اداره برق شهرستان شوشتر و مخابرات در جلسات مجزایی بااطلاع از حوزه‌های امتحانی هرگونه تعمیرات و قطعی را در مناطق منتهی به حوزه‌های امتحانی مدیریت کنند.

پنبه‌دانه‌پور افزود: تب سنجی در ورودی مدارس، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حضور دو نیرو از هلال‌احمر و یک نیرو از بهداشت و درمان در مراکز تب سنجی مدارس الزامی است، البته باید در نظافت و بهداشت نیز شهرداری و سازمان آتش‌نشانی همکاری کند.

وی عنوان کرد: حوزه‌های امتحانی برای برگزاری هر آزمون باید ضدعفونی شود، استفاده از آب‌ژاول در محیط بسته امکان‌پذیر نیست و می‌تواند مشکل‌آفرین باشد به این دلیل باید از مواد ضدعفونی‌کننده جایگزین استفاده شود، شهردار شوشتر خود بیش از همه دغدغه این امور را دارد و حتماً دراین‌باره دقت نظر دارد، رئیس شورای شهر نیز در بازدید از حوزه‌های امتحانی توجه داشته باشند و گزارش بدهند تا خیالمان راحت باشد.

وی ضمن تقدیر از دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیش از حتی والدین دانش‌آموزان دغدغه دارد، دقت عمل در این زمینه از سوی دانشکده علوم پزشکی ستودنی است و واقعاً هم پای کار هستند و تلاش می‌کنند و انصافاً با حساسیت بسیار مثال‌زدنی و گاها بیش از پروتکل‌های ابلاغی که به‌نوبه خودم تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول افزود: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیز هنوز پروتکلی ابلاغ نشده است ولی بزودی این مهم محقق می‌شود، در برنامه‌ریزی‌ها توجه داشته باشید که ازدحامی در کار نباشد و همه امور با برنامه‌ریزی و رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

*مشاوره در حوزه‌های امتحانی انجام شود

معاون فرماندار شوشتر نیز در این جلسه اظهار داشت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم بسیار اهمیت دارد، باید این امتحانات با رعایت کامل بهداشت هم روانی و عمومی انجام شود.

محمدحسن کجباف خاطر نشان کرد: برخی دانش‌آموزان برای مطالعه امتحانات و استفاده از فضای مجازی مشکل داشته‌اند و این مسئله می‌تواند استرس‌زا باشد، به این دلیل در حوزه‌های امتحانی پیشنهاد می‌شود حتماً مشاور حضور داشته باشد و خدمات دهد تا دانش‌آموزان این شرایط را به بهترین وضع پشت سر بگذارند.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت و نظافت درب مدارس و حوزه‌های امتحانی، مدیریت ترافیک در روزهای امتحان معابر منتهی به مدارس و… از جمله مسائلی است که باید مدنظر باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرماندار تاکید دارند که امتحانات پایه نهم در دستور کار نیست، همه بر این مهم تاکید داریم ولی چون این امتحانات در تعیین رشته دانش‌آموزان نقش مهمی دارد، احتمال دارد وزارت آموزش‌وپرورش در این زمینه نظراتی داشته باشد، آمادگی برای برگزاری امتحانات داشته باشیم ولی بر نظر جناب فرماندار و ستاد کرونای استان تاکید کنیم تا اگر تصمیم مسئولان استانی و کشوری در این زمینه تغییر کرد غافلگیر نشویم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه(شوشترخبر)
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.