Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12900
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ | ارسال توسط :

بخش ماموگرافی شوشتر به بهره برداری رسید

به گزارش شوشترنامه، پیش از ظهر امروز بخش ماموگرافی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شوشتر با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند، فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر و جمعی از مسئولین دیگر برگزار شد. رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر این مراسم اظهار کرد:  بخش ماموگرافی شوشتر با اعتباری بالغ بر […]

بخش ماموگرافی شوشتر به بهره برداری رسید

به گزارش شوشترنامه، پیش از ظهر امروز بخش ماموگرافی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شوشتر با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند، فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر و جمعی از مسئولین دیگر برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر این مراسم اظهار کرد:  بخش ماموگرافی شوشتر با اعتباری بالغ بر ۱۵  میلیارد ریال در مدت ۶ ماه تجهیز و راه اندازی شده است.

فرهاد ابول نژادیان ادامه داد: ماموگرافی ابزاری برای کشف زودرس سرطان سینه است و می تواند غده سرطانی سینه را ۱۰ سال قبل از آنکه قابل لمس شود شناسایی کند و این موضوع اهمیت وجود این مرکز در شهرستان شوشتر را به وضوح نشان می دهد.

وی گفت: دستگاه ماموگرافی شوشتر از جمله بهترین دستگاه های حال حاضر دنیا است که بصورت دیجیتال و با بالاترین وضوح، تصویربرداری انجام می دهد و در عین حال کمترین اشعه را به بدن بیمار منتقل می کند که در محدوده تشخیصی به هیچ عنوان برای فرد بیماری زا نیست. همچنین دستگاه مامو گرافی شوشتر قابلیت ارتقا و به روز رسانی دارد به گونه ای که در آینده نزدیک نمونه های بیوپسی را نیز می توانیم با همین دستگاه نمونه گیری کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: بهترین سن برای شروع ماموگرافی را ۳۵ سال دانسته اند و خانم ها از ۴۰ سال به بعد حداقل باید هرسال یک بار از نظر وجود یا عدم وجود سرطان سینه توسط این دستگاه پایش شوند.

شایان ذکر است ، پیش از این مردم شوشتر بدلیل نبود عدم ارائه خدمات ماموگرافی می بایست با صرف هزینه زیاد و پیمودن مسافت های طولانی به مرکز استان و شهرستان های همجوار مراجعه میکردند تا بتوانند از خدمات ماموگرافی استفاده کنند اما اکنون با راه اندازی بخش ماموگرافی کلیه خدمات مربوطه در شهرستان انجام می شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.