Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15726
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2021 - 6:32 | ارسال توسط :

بازیافت پوشال‌های حاصل از برداشت سبز در کشت و صنعت کارون

شوشترخبر| رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از جمع آوری، بسته بندی و مدیریت پسماند‌های ناشی ازبرداشت سبز در کشت و صنعت کارون خبر داد.

بازیافت پوشال‌های حاصل از برداشت سبز در کشت و صنعت کارون

شوشترخبر| رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از جمع آوری، بسته بندی و مدیریت پسماند‌های ناشی ازبرداشت سبز در کشت و صنعت کارون خبر داد. 

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر : فرایند برداشت سبز نیشکر همواره با به جا گذاری حجم قابل توجهی از ضایعات حاصل از برداشت این گیاه یا همان پوشال نیشکر همراه بوده که می‌بایست ضمن مدیریت صحیح این پوشال باارزش از سوزاندن آن به دلیل ایجاد آلودگی هوا جلوگیری شود و این ممنوعیت در ماده ۲۰ قانون هوای پاک نیز آورده شده است.

او بیان داشت: با پیگیری‌ها و مکاتبات این اداره با شرکت‌های کشت و صنعت این گیاه جهت مدیریت اصولی این پوشال‌ها اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پوشال حاصل از برداشت سبز در کشت و صنعت کارون پس از جمع آوری و بسته بندی مورد بازیافت و مصرف مجدد قرار می‌گیرد و این رویه برداشتی کاملا سبز و به دور از آلودگی برای این شرکت به ارمغان آورده است.

نجاتی با بیان اهمیت حفظ این منبع غذایی و کاربردی ارزشمند برای خوراک دام و سایر محصولات و صنایع جانبی و جلوگیری از سوزاندن آن افزود: در حال حاضر و با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط این شرکت پوشال‌های حاصل از برداشت سبز پس از جمع آوری و ردیف چینی توسط دستگاه‌های شانه خورشیدی، توسط دستگاه‌های مخصوص به خود بسته بندی شده و با توجه به نیاز کشور به تامین خوراک دام، جهت فرآوری و تهیه این محصول استراتژیک به استان اصفهان انتقال داده می‌شود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.