Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 14177
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ | ارسال توسط :

اگر دو هفته دیگر تخت خالی در بیمارستان نبود کسی گلایه نکند؛ اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌شدت کاهش‌یافته است؛ مراجعین سرپایی با علامت شوشتر روز گذشته ۷۰ نفر بوده است

شوشتر خبر| مجتبی کلانتر در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشتر خبر اظهار داشت: هشدار می‌دهم که شرایط بسیار وخیم است و نمی‌دانم دیگر چطوری باید هشدار بدهیم که کسی توجه کند! تعداد مراجعین سرپایی شهرستان روز به روز در حال رشد فزاینده است و این نوید روزهای سخت در نوروز را می‌دهد. وی با هشدار جدی […]

اگر دو هفته دیگر تخت خالی در بیمارستان نبود کسی گلایه نکند؛ اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌شدت کاهش‌یافته است؛ مراجعین سرپایی با علامت شوشتر روز گذشته ۷۰ نفر بوده است

شوشتر خبر| مجتبی کلانتر در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشتر خبر اظهار داشت: هشدار می‌دهم که شرایط بسیار وخیم است و نمی‌دانم دیگر چطوری باید هشدار بدهیم که کسی توجه کند! تعداد مراجعین سرپایی شهرستان روز به روز در حال رشد فزاینده است و این نوید روزهای سخت در نوروز را می‌دهد.

وی با هشدار جدی نسبت به وضعیت رشد بیماری و وخامت اوضاع بیماران تأکید کرد: اگر در نوروز تخت خالی برای بستری بیماران نداشتیم کسی گلایه نکند، ما همه اقدامات خود را انجام دادیم و همه پرسنل به‌سوی بیمارستان خاتم گسیل‌شده‌اند واقعاً نمی‌دانم دیگر چطور هشدار بدهم که مردم شرایط را جدی بگیرند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ضمن هشدار نسبت به رشد چرخش ویروس در سطح شهر عنوان کرد: موانع بتنی در سطح شهر گذاشته‌شده‌اند ولی بازار فعال است، پاساژها فعال هستند و کسبه هم رعایت نمی‌کنند، همه مردم شب‌ها برای گردش و دورهمی از منازل خارج می‌شوند، واقعاً یعنی شب‌ها ویروس غیرفعال است؟

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات افزایش ۲۰ تخت ICU در شهرستان شوشتر از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد، یک‌سوم این تجهیزات گرفته‌شده و مابقی نیز به‌زودی دریافت خواهد شد، ولی نمی‌توانیم فقط تخت اضاف کنیم، مردم باید رعایت کنند.

کلانتر با اشاره به علائم جدید بیماری کرونا تأکید کرد: علائم جدید کرونا گوارشی است، در روزهای گذشته جوان ۳۰ ساله‌ای پس از چندین روز علائم گوارشی و عدم مراجعه به بیمارستان وقت تلف کرد و پس از حضور در بیمارستان در روز اول اینتوبه شد و فردا فوت کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در شرایط کنونی ماسک یکی از اقلام مصرفی سبدخانوار است، الان ماسک مثل نان خریدن در سبد روزانه خانوار است و نباید از تهیه و استفاده آن غافل بود، وضعیت بیماری در سطح شهرستان شوشتر بسیار خطرناک است و روز به روز بر این میزان خطر افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: واقعاً اگر خرید عید انجام نشود چه می‌شود، مردم حاضر نشوند تحت هر شرایطی خرید بازار کنند و بعداً در نوروز خانواده‌ای عزادار شود، واقعاً نمی‌ارزد.

کلانتر گفت: واقعاً وضعیت بیماری کرونا در شهرهای مجاور ما خوب نیست، شوشتر در این روزهای بحرانی نه دارو کم داشته است، نه تخت مشکل داشته و نه اکسیژن کم آورده است، آنچه نیاز داریم رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: این روزها جلسات انتخاباتی رونق گرفته است، داوطلبان عزیز خواهشمندیم از برگزاری چنین جلساتی خودداری کنند، چه لزومی دارد برای ثبت‌نام حضوری اقدام کنند و یا تعدادی را با خود همراه کنند، در صورت تکرار و مشاهده این اتفاقات حتماً نسبت به برخورد شدید اقدام می‌کنیم.

وی گفت: واقعاً پوشیدن لباس پلاستیکی حفاظت پرستاران آن هم ۱۲ ساعت در بخش ICU کار دشواری است، پرستاران و کادر درمان هم خانواده‌دارند، می‌خواهند استراحت کنند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از این مهم است.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.