Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 13664
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ | ارسال توسط :

امام جمعه شوشتر: بار سنگین موضع گیری صحیح جامعه برعهده اطلاع‌رسانی شفاف خبرنگاران است

شوشترنامه| امام جمعه شوشتر گفت: بار سنگین موضع‌گیری صحیح جامعه برعهده اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده خبرنگاران است و این مسئله بار مسئولیت این قشر را سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه شوشتر: بار سنگین موضع گیری صحیح جامعه برعهده اطلاع‌رسانی شفاف خبرنگاران است

شوشترنامه| امام جمعه شوشتر گفت: بار سنگین موضع‌گیری صحیح جامعه برعهده اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده خبرنگاران است و این مسئله بار مسئولیت این قشر را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، آیت‌الله شکراله سلیمانی شامگاه چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ این قشر در دفتر نهاد نمازجمعه اظهار داشت: در اهمیت فعالیت قشر خبرنگار در جامعه به این مهم می‌توان بسنده کرد که اگر این قشر در جامعه فعالیت صحیح انجام دهد می‌توان جامعه را در موضع‌گیری صحیح و صریح یاری کند، خبرنگار وظیفه دارد که پشت پرده‌های اخبار را به مردم برساند تا مردم بتوانند در بسیاری از امور تحلیل صحیح داشته و موضع‌گیری درست داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مردمی که اطلاع دقیق از امور داشته باشند در اتخاذ مواضع صحیح استوارتر است، فعالیت خبری مانند تیغ است هم می‌تواند برای عمل جراحی در دست پزشک باشد و هم می‌تواند به منظور شرارت در دست ارازل، باید دقت کرد که این مهم به درستی استفاده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر ضمن اشاره به اصطلاحات «حُسن فعلی» و «حُسن فاعلی» خاطر نشان کرد: حسن فعلی و فاعلی یعنی اینکه کار خوب را باید انسان خوب انجام دهد، در این شرایط است که باید گفت ما هم خبر خوب نیاز داریم و هر خبرنگار خوب، پس خبر خوب را تنها می‌تواند خبرنگار خوب تولید کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان شوشتر تاکید کرد: فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی در سطح شهرستان شوشتر از دید خبرنگاران دور نماند، خبرنگاران در انعکاس اخبار در این حوزه‌ها اهتمام داشته و در این زمینه تلاش کنند، همانگونه که امور عمرانی برای جامعه نیاز است، امور فرهنگی نیز زیرساخت جامعه به شمار می‌آید و نیاز مبرم است و شایسته است که خبرنگاران در انعکاس اخبار این حوزه‌ها نیز بکوشند.

وی آفت فعالیت خبری را درج اخبار بدون تحقیق عنوان کرد و افزود: باید برای اخبار اعم از مثبت و منفی انتقاد و تعریف آنچه واقعا اتفاق افتاده است درج شود، اگر کمی از واقعیت موجود عدول شود اعتماد مردم در این زمینه ابتدا از رسانه سلب خواهد شد.

سلیمانی عنوان کرد: خبرنگاران نماینده‌ای در شورای فرهنگی عمومی دارند که امکان رای دادن در تصمیمات شورا را دارد، دوره دو ساله نمایندگان اصحاب رسانه در شورای فرهنگ عمومی به پایان رسیده است و بار دیگر خبرنگاران باید نماینده خود را با رای‌گیری انتخاب کنند و به شورا معرفی کنند.

وی ضمن تجلیل از جایگاه رسانه‌ها و خبرنگاران و تاکید بر تعامل بیشتر با خبرنگاران عنوان کرد: برگزاری چنین جلساتی با رسانه‌ها به سالی یکبار ختم نشود و به صورت مستمر و منظم چنین جلساتی برگزار شود و تعامل با اصحاب رسانه بیشتر گردد.

امام جمعه شوشتر گفت: خبرنگاران در همه جلسات شورای فرهنگی عمومی شهرستان شوشتر حضور یابند و در این زمینه دبیرخانه موظف است از خبرنگاران دعوت به عمل آورد، وی بر درج اخبار خطبه‌های نمازجمعه و حضور فعال خبرنگاران در نماز سیاسی عقیدتی نمازجمعه تاکید کرد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.