Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 15755
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ | ارسال توسط :

اظهارات پیمانکار خرید و کشت نخل‌های سطح شهر شوشتر و اطلاعات تکمیلی خرید نخل‌ها

شوشترخبر| پس از درج خبر شبکه خبری نامه – بخش فضای مجازی موسسه خبری نامه- درباره کشت نخل‌های سطح شهر شوشتر و تلف شدن بسیاری از این نخل‌ها، شهرداری شوشتر جوابیه‌ای در خصوص ابهام در خرید و هزینه خرید و.. صادر کرد که باعث بروز برخی اظهار نظرها در این زمینه شد.

اظهارات پیمانکار خرید و کشت نخل‌های سطح شهر شوشتر و اطلاعات تکمیلی خرید نخل‌ها

شوشترخبر| پس از درج خبر شبکه خبری نامه – بخش فضای مجازی موسسه خبری نامه- درباره کشت نخل‌های سطح شهر شوشتر و تلف شدن بسیاری از این نخل‌ها، شهرداری شوشتر جوابیه‌ای در خصوص ابهام در خرید و هزینه خرید و.. صادر کرد که باعث بروز برخی اظهار نظرها در این زمینه شد.

در این زمینه پیمانکار کشت درختان نخل در سطح شهر شوشتر در تماسی با خبرنگار شوشترخبر -که بر اساس قاون مطبوعات و در راستای بی‌طرفی رسانه‌ای در این زمینه اظهارات وی عینا درج می‌شود- اظهار داشت: شهرداری شوشتر ۱۶۰ اصله درخت نخل در دو بازه زمانی متفاوت در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از شرکت ما خریداری کرده است، در این خریدها موافقت‌نامه‌ای بین شرکت و شهرداری شوشتر منعقد شده است نه قرارداد.

سعید دریس عنوان کرد: در این موافقت‌نامه بین شهرداری و شرکت توافق شده است نحوه پرداخت فاکتور باشد، یعنی به محض کاشت درختان نخل با ارائه فاکتور باید وجه خرید از سوی شهرداری عینا پرداخت شود، در این زمینه وجه معامله به صورت تکه‌تکه پرداخت شد و هنوز از اصل خرید نخل‌ها پس از یک سال ۳۵۰ میلیون ریال نیز باقی‌مانده است که هنوز پرداخت نشده و باید پرداخت شود.

وی افزود: شهرداری برای نگهداری نخیلات قرارداد نگهداری امضا کرده است، ولی با شرکت ما تنها قرارداد نگهداری ۸۰ اصله درخت منعقد شده است، یعنی نخل‌های کشت شده در بلوار ملاصدرا و برای درختان نخل در بلوار صاحب‌الزمان هیچ قرارداد و تعهدی بین شرکت و شهرداری شوشتر وجود ندارد.

وی با اشاره به تعامل فی‌مابین شرکت و شهرداری افزود: ما به تمام تعهدات در قرارداد خود پایبند هستیم، به محض پرداخت باقی قرارداد برای تامین درختان نخل جدید در بلوار ملاصدرا اقدام می‌کنیم، در نظر داشتیم که برای بلوار صاحب الزمان نیز در حالی که در تعهدات شرکت نیست اقدام کنیم ولی در این زمینه منصرف شده‌ایم.

دریس خاطر نشان کرد: برخی موارد مطروحه در روزهای گذشته را نیز در دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری هستیم، هرگونه ابهام، نیاز به پاسخگویی و … برای سایر دستگاه‌ها وجود داشته باشد نیز آماده شفاف سازی هستیم.

*تحقیقات خبرنگار شوشترخبر درباره اخبار و جوابیه

توضیحات روز گذشته پس از درج خبر و جوابیه شهرداری شوشتر را با اطلاعات تکمیلی کسب شده در ساعات گذشته کامل می‌کنیم، در این زمینه باید به شرح زیر توضیحات درج شود

ابهام‌های مطروحه شهرداری شوشتر در باب خرید تاحد زیادی غیر قابل توجیه است، در این زمینه اسنادی به دست شبکه خبری نامه و پایگاه شوشترخبر رسیده است- که در صورت لزوم منتشر خواهد شد- که همه تشریفات قانونی بر اساس آیین نامه مالی شهرداری انجام پذیرفته است، بر اساس اطلاعات کسب شده و اسناد موجود نزد این دو رسانه استعلام قیمت خرید نخل‌ها از دو موسسه میوه‌های گرم‌سیری و پژوهشکده خرما انجام نیز علاوه بر سه استعلام درج شده در کمیسیون معاملات شهرداری نیز اخذ  شده است و قیمت های اعلام شده از سوی این دو مرکز معتبر تقریبا دو برابر قیمت خرید نخل‌هاست.

از سویی دیگر بر اساس اسناد موجود و اظهارات کارشناسان امر هیچ گونه شکست معامله‌ای در کار نبوده است، خریدها در دو بازه زمانی متفاوت انجام شده است، که البته شهرداری نیز و کمیسیون معاملات شهرداری شوشتر در این زمینه اشراف کامل داشته است و نهادهای نظارتی نیز در جریان این معامله بوده‌اند؛ این معامله مشمول قانون معاملات متوسط شهرداری بوده و با استعلام و پاکات در کمیسیون معاملات شهرداری انجام شده است.

شبکه خبری نامه و پایگاه خبری تحلیلی شوشترخبر در این بین با شفاف سازی در زمینه وجوهات مختلف این خبر و قرارداد در راستای بی‌طرفی رسانه‌ای و رسالت خبری اقدام کرد، اظهارات پیمانکار و توضیحات در این زمینه به این منظور منتشر شده است امید است این مهم مامنی برای تصویه حساب‌های شخصی مبدل نشود و در فضایی معقول و بدور از شرایط احساسی و شتاب‌زدگی برگرفته از بی‌تجربگی و ذوق زدگی قرار نگیرد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشتر خبر و شبکه خبری نامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.