Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 14930
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 19 می 2021 - 13:17 | ارسال توسط :

آینده پرتنش در انتظار این شهر نارنجی بدون پروتکل‌های بهداشتی

روند مراجعه به مراکز منتخب و تعداد بیماران مثبت بستری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر کاهش یافته است اما وضعیت از نظر بیماران بدحال خطرناک است.

آینده پرتنش در انتظار این شهر نارنجی بدون پروتکل‌های بهداشتی

خوزنامه| خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری در ICU خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به وضعیت نارنجی شوشتر اظهار کرد: روند مراجعه به مراکز منتخب و تعداد بیماران مثبت بستری در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر کاهش یافته است اما وضعیت از نظر بیماران بدحال خطرناک است.

وی افزود: بیماران بدحال با درگیری بالای ریه یا افت اکسیژن به بیمارستان مراجعه می‌کنند بنابراین از شدت موارد ابتلا به بیماری کاسته شده اما تعداد بیماران نیازمند بستری در ICU افزایش یافته است؛ البته معمولا در اواخر پیک، روند این گونه است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: همیشه در ابتدای وقوع پیک، ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد مرگ افزایش می‌یابند. در زمان خروج از پیک نیز ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و پس از آن موارد مرگ کاهش می‌یابند.

کلانتر با بیان اینکه در فروردین‌ماه ۴۴ مورد مرگ بر اثر کرونا در شوشتر رخ داد، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در شوشتر در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال رخ داده است.

وی تصریح کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شوشتر بسیار ضعیف شده است و مردم کمتر به کرونا اهمیت می‌دهند. محدودیت‌ها تنها روی کاغذ است و اجرا نمی‌شوند که در این خصوص، مراتب را به ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان اعلام کرده‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ما تصمیم‌گیرنده نیستیم اما اطلاع دادیم که پروتکل‌های یک شهر نارنجی اجرا نمی‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر تنها مراسم‌های عروسی به صورت آشکار برگزار نمی‌شوند اما مراسم عروسی غیرآشکار و مراسم عزاداری به وفور برگزار می‌شوند. همچنین اقلیت مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیان کرد: اگر قرار است بازار باز باشد، تجمعات برگزار شوند و مردم بدون ماسک در این مراسم حضور پیدا کنند، دچار مشکل می‌شویم و حداقل کاری که می‌توان انجام داد، خودداری از حضور در مراسم و تجمعات خانوادگی است یا اینکه در صورت حضور در بازار و تجمعات، از ماسک استفاده شود.

کلانتر گفت: اگر همه این موارد با هم رعایت نشود، شرایط بسیار شکننده‌ای در انتظار ما است و در صورت تداوم شرایط فعلی، آینده پرتنشی خواهیم داشت. با این شرایط و تا زمانی که حداقل ۷۰ درصد مردم شوشتر واکسینه نشوند، حس می‌کنیم هیچ آینده روشنی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ايسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.