Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 50
  پرینتخانه » تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ | ارسال توسط :

مشکلی در تامین آب کشت‌‌های پاییزه در خوزستان وجود ندارد

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه وجود ندارد اما برای تامین آب کشت محصولاتی مانند گندم که جزو کشت‌های زمستانه به شمار می‌آید، در نیمه دوم آبان ماه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
مشکلی در تامین آب کشت‌‌های پاییزه در خوزستان وجود ندارد

حمیدرضا لشکری با اشاره به بحث کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: برای کشت محصولات پاییزه مانند چغندرقند، کلزا و سایر محصولاتی مانند آن‌ها، با سازمان جهاد کشاورزی به توافق رسیده‌ایم و مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز این کشت‌های پاییزه وجود ندارد.

وی افزود: بیشتر کشت این محصولات پاییزه در بخش‌های شمالی استان انجام می‌گیرد و با توجه به این شرایط، مساله‌ای در بحث تامین آب وجود ندارد و آب مورد نیاز کشاورزان را تامین خواهیم کرد.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که کشت محصولاتی مانند گندم و جو، کشت زمستانه به حساب می‌آیند، تصریح کرد: در خصوص بحث تامین آب مورد نیاز کشت‌های زمستانه در نیمه دوم آبان ماه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

لشکری ادامه داد: قرار است میان سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی استان، جلساتی به صورت دو هفته‌ای برگزار و در آن جلسات برنامه توزیع و تحویل آب در آن جلسات بررسی شود. در این راستا قرار است اگر نیاز به کنترل و یا اعمال تغییراتی در برنامه‌های کشت پاییزه یا زمستانه باشد، آن را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدامی که در بحث تامین آب در حال انجام آن هستیم، بحث هماهنگی با انجمن‌های صنفی و جهاد کشاورزی است تا برنامه تامین آب مورد نیاز کشت‌ها به بهترین نحو تدوین شود. برنامه کشت مساله‌ای است که باید به صورت تیمی آن را تدوین کرد و بخشی به تنهایی نمی‌تواند درباره آن اظهار نظر کند.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.