Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 165
  پرینتخانه » تیتر۱ تاریخ انتشار : 12 فوریه 2019 - 8:28 | ارسال توسط :

یک بهله عقاب تالابی در طبیعت شوشتر رها شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشترگفت: یک عقاب تالابی که در حالت ضعف شدید به اداره محیط زیست تحویل داده شده بود پس از یک هفته درمان، مراقبت های ویژه و بازیابی کامل قوای جسمی در طبیعت شوشتر رها شد.

یک بهله عقاب تالابی در طبیعت شوشتر رها شد

بهروز نجاتی اظهار داشت: این عقاب از گونه های کمیاب و حفاظت شده سازمان محیط زیست و در شرف تهدید اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت است.
وی افزود: این عقاب قادر به غذا خوردن نبود اما با هماهنگی معاونت طبیعی اداره کل برای درمان به یک تیم بازپروری و درمان در اهواز تحویل داده شد و به مدت یک روز در دانشکده دامپزشکی اهواز تحت سرم درمانی و مراقبت های ویژه قرار گرفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: این عقاب در مدت زمان یک هفته توسط تیم بازپروری مورد تیمار، تغذیه و مراقبت قرار گرفت و پس از اطمینان از بازیابی کامل سلامت، بازگشت قوای جسمی و قدرت پرواز در اراضی اطراف استخرهای پرورش ماهی کارون رها شد.
به گزارش ایرنا عقاب تالابی یا خال ‌دار بزرگ (نام علمی: Aquila clanga) گونه‌ای پرنده شکاری از تیره عقابیان و راسته شاهین‌ سانان است که پرهای پرواز آنها تیره یا دارای سایه ‌ای روشن‌ تر از دیگر پرها است و رنگ بخش‌های زیرین و بالایی بدن آنها در پرنده بالغ قهوه‌ای تیره است.
این پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده است و بنابراین، باید برای حفاظت آن به خصوص از مناطق تولید مثل این پرنده، اقدامات جدی صورت گیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.