Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13686
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 آگوست 2020 - 10:24 | ارسال توسط :

در دوران کرونا ۵هزار سی‌تی‌اسکن در شوشتر گرفته شد/ ۸۰ نفر از کادر درمان شوشتر کرونا گرفتند / ۲۰ مادر حامله کرونا گرفتند که همه خوب شدند

شوشترنامه| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در روزهای سخت کرونا ۵ هزار سی‌تی اسکن در ۱۲۰ روز گرفته شد، این آمار در شوشتر بی‌نظیر است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، دکتر نوزر کلانتر در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در این دانشکده برگزار شده بود، اظهار داشت: در روزهای سخت […]

در دوران کرونا ۵هزار سی‌تی‌اسکن در شوشتر گرفته شد/ ۸۰ نفر از کادر درمان شوشتر کرونا گرفتند / ۲۰ مادر حامله کرونا گرفتند که همه خوب شدند

شوشترنامه| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در روزهای سخت کرونا ۵ هزار سی‌تی اسکن در ۱۲۰ روز گرفته شد، این آمار در شوشتر بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، دکتر نوزر کلانتر در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در این دانشکده برگزار شده بود، اظهار داشت: در روزهای سخت کرونا بیش از ۵ هزار سی‌تی اسکن در مدت ۱۲۰ روز از بیماران کرونایی گرفته‌شده است، این شمار در شوشتر بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در این روزهای سخت دستگاه سی‌تی‌اسکن شوشتر به‌خوبی جوابگوی نیازهای بخش درمان بود به‌روزرسانی و تعمیرات دوره‌ای است که توسط مهندس بااحمدی مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر به‌خوبی انجام‌شده بود و واقعاً یار کادر درمان در روزهای کرونا بود.

وی به تجهیزات اخذشده در بخش درمان شوشتر در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۰ دستگاه فتال‌مانیتورینگ در شوشتر وارد شد، این دستگاه‌ها سلامت جنین را مانیتور می‌کنند و واقعاً برای شهرستان شوشتر نیاز بود.

وی به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرونا در شوشتر نیز اشاره کرد و عنوان کرد: آزمایشگاه تخصصی کرونا نیازمند دستگاه PCR بود، این دستگاه از تخصصی‌ترین دستگاه‌ها و پیچیده‌ترین‌ها به شمار می‌آید خرید و راه‌اندازی دستگاه‌های تخصصی آزمایشگاه کرونا در شوشتر بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه برداشت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر به تنگناهای اعتباری در این بخش اشاره کرد و افزود: در ماه‌های گذشته درمان بیماران کرونایی تقریباً رایگان است، مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به حداقل رسیده است و درآمد بیمارستانی بسیار کاهش داشته است، در این دوران و با این شرایط توسعه بخش درمان و ارتقای سیستم‌های موجود اصلاً متوقف نشد و بلکه رشد چشم‌گیری داشته است.

کلانتر تاکید کرد: آزمایشگاه کرونا در شوشتر شرایط راه‌اندازی اولیه را طی کرده است، یک هفته است که آزمایشگاه شوشتر فعال است و نمونه‌ها به‌صورت موازی به اهواز نیز ارسال می‌شود، نتایج با آزمایشگاه معین اهواز ۱۰۰ درصد منطبق است و این نشان از دقت و صحت پاسخ‌های آزمایشگاه شوشتر است.

وی عنوان کرد: ۸۰ نفر از کادر درمان شوشتر کرونا گرفته‌اند، با این شمار تعداد پرستاران شوشتر به یک‌سوم تقلیل یافت ولی باز هم این وضعیت را با سخت‌کوشی کادر درمان مدیریت کردیم و نگذاشتیم شرایط سخت شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان به ۹۰ تخت رسیده است، ولی در برخی شرایط بیماران بستری کرونا تا ۹۵ نفر رسید، ولی باز هم خدمات‌دهی باکیفیت و بدون وقفه ادامه داشت.

وی ضمن تقدیر از همکارانش در شهرستان شوشتر و بیمارستان خاتم‌الانبیا عنوان کرد: درمان‌ها در شوشتر بر اساس پروتکل‌های ارسالی بوده است تاکنون هیچ کمبود دارویی در شهرستان شوشتر مشاهده نشده و درمان‌ها به‌خوبی ارائه‌شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: ۲۰ مادر حامله در شوشتر کرونا گرفته بود، همه درمان شدند و در سلامت کامل به سر می‌برند، از طرفی از بین بیماران دیالیزی شوشتر متأسفانه ۲ نفر کرونا گرفته و فوت کردند ولی در بین بیماران تالاسمی فوتی نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: بخش زیادی از فوت شدگان بیماری کرونا در شوشتر دیابتی هستند، باید دفت کرد که از این بیماران به‌خوبی محافظت شود و از بروز مشکل برای آن‌ها جلوگیری کنیم، این مهم تنها با خود مراقبتی امکان‌پذیر است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.