Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 14745
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 25 آوریل 2021 - 11:15 | ارسال توسط :

هیات نظارت به توصیه‌ها بی‌توجه است؛ مرعوب درصد مشارکت نمی‌شود

در چند روز گذشته پس از درج خبر گمانه‌زنی‌های تائید صلاحیت‌های شورای اسلامی شهر در شوشتر برخی با به میان کشیدن درصد مشارکت و نیاز به تائید صلاحیت حداکثری با اسم رمز «عدم مشارکت» در صورت عدم تائید صلاحیت برخی کاندیداها تلاش دارند تا هیئت نظارت را زیر فشار «تائید فله‌ای» داوطلبان قرار دهند، در این بین باید به موارد توجه داشت.

هیات نظارت به توصیه‌ها بی‌توجه است؛ مرعوب درصد مشارکت نمی‌شود

شوشترخبر| در چند روز گذشته پس از درج خبر گمانه‌زنی‌های تائید صلاحیت‌های شورای اسلامی شهر در شوشتر برخی با به میان کشیدن درصد مشارکت و نیاز به تائید صلاحیت حداکثری با اسم رمز «عدم مشارکت» در صورت عدم تائید صلاحیت برخی کاندیداها تلاش دارند تا هیئت نظارت را زیر فشار «تائید فله‌ای» داوطلبان قرار دهند، در این بین باید به موارد توجه داشت.

تائید فله‌ای در انتخابات شورای اسلامی شهر در دور قبل باعث شده است تا تعداد زیادی از شوراهای شهر و روستا در شهرستان شوشتر یا منحل و یا در آستانه انحلال قرار گیرند، شوراهایی که برای انتخاب رئیس و نائب رئیس بارها از نصاب افتاد و تشکیل جلسه نداد چطور درد خدمت به مردم را دارد و عدم حضورش در انتخابات باعث کاهش درصد مشارکت است.

عدم نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر در دور جاری باعث شده است تا «خویشان‌سالاری» در استخدام‌ها و واگذاری‌ها در شهرداری‌ها رونق چشم‌گیری داشته باشد و در صورت ورود و عدم احراز صلاحیت‌ و ردصلاحیت برخی کاندیداها، اتفاقا مردم با اشتیاق بیشتری به آینده شهر و رونق بیش از پیش آن امیدوار شده و پای صندوق حاضر می‌شوند.

هیات نظارت بر انتخابات بجای توجه به برخی فشارهای رسانه‌ای که ریشه در پس توهای محافل خاص دارد با بررسی دقیق و از حق مردم برای داشتن شورایی قوی و کارآمد دفاع کند، در این بین هرگونه اغماض می‌تواند عمران و آبادانی شهر را با مخاطره جدی مواجه کند.

در صورت اغماض از تخلفات به بهانه درصد مشارکت انتخابات رویه‌ای بد و سنگ‌بنایی بسیار نامیمون برای آینده کارگذاشته می‌شود، اتفاقی که می‌تواند راه را برای تخلفات و فساد سازمان‌یافته باز کند.

جا دارد در این بین گزارش‌های تائید شده و مستندات موجود مسموع واقع شود و پس از احراز صلاحیت‌ و عدم صلاحیت‌ها به منظور مبارزه با فساد افراد فاقد صلاحیت به دستگاه قضا معرفی شوند، این مطالبه مردمی است که بهتر است مورد توجع قرار گیرد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.