Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 15368
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ | ارسال توسط :

عمانی هم‌کلاس استاندار خوزستان بوده است/ وی رشته اقتصاد کشاورزی خوانده است/ هیات تطبیق استان رزومه وی را برای تصدی سمت شهردار پیش از انتخاب بررسی کرده است

شوشترخبر| درحالی‌که شامگاه گذشته در خبر انتخاب شهردار در صفحه اینستگرام شهرداری شوشتر همه را شوکه کرد، فضای مجازی شهرستان شوشتر در بی‌خبری در این زمینه بررسی‌ها و تحلیلی‌های متفاوتی داشته است، شوشترخبر تنها راستای وظیفه اطلاع‌رسانی – و نه به‌منظور همراهی و تائید و رد انتخاب انجام‌شده- دراین‌باره با رئیس شورای شهر که سخنگوی […]

عمانی هم‌کلاس استاندار خوزستان بوده است/ وی رشته اقتصاد کشاورزی خوانده است/ هیات تطبیق استان رزومه وی را برای تصدی سمت شهردار پیش از انتخاب بررسی کرده است

شوشترخبر| درحالی‌که شامگاه گذشته در خبر انتخاب شهردار در صفحه اینستگرام شهرداری شوشتر همه را شوکه کرد، فضای مجازی شهرستان شوشتر در بی‌خبری در این زمینه بررسی‌ها و تحلیلی‌های متفاوتی داشته است، شوشترخبر تنها راستای وظیفه اطلاع‌رسانی – و نه به‌منظور همراهی و تائید و رد انتخاب انجام‌شده- دراین‌باره با رئیس شورای شهر که سخنگوی شورا نیز است مصاحبه کرده است و وی از سوابق دکتر عمانی را در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر درخشان، زیربنایی و در حد وزارت دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر در این مصاحبه یک‌ساعته با خبرنگار شوشترخبر عنوان کرد: عمانی فردی فسا ستیز، روشنفکر و تحول‌گراست و به این منظور به‌عنوان شهردار شوشتر انتخاب‌شده است و امیدوارم منشأ خیرات بسیار زیادی در این زمینه باشد.

وی درباره سوابق منتخب شورای اسلامی به‌عنوان شهردار که عمدتاً پژوهشی بوده و اجرایی نیست، اظهار داشت: عمانی سوابق اجرایی دارد، قانون در این زمینه اعلام کرده که باید سوابق اجرایی میانی داشته باشد، منظور از این اصطلاح یعنی اینکه درجایی کارکرده باشد که «یه چهارنفری زیردستش باشد» و بتواند آن چهار نفر را مدیریت کند که عمانی بیش از این تعداد کارمند داشته و سوابقش در این زمینه مشخص است.

محمدحسین پورمحمدی درباره اینکه احکام دانشگاهی در دانشگاه آزاد به‌صورت داخلی است و سوابق اجرایی قابل استناد محسوب نمی‌شود، افزود: اصلاً این‌طور نیست درصورتی‌که این‌طور باشد پس ما در شورای شهر خاک‌بازی کرده‌ایم و راه را اشتباه رفته‌ایم که قطعاً اینطور نیست.

وی خاطر نشان کرد: ما در انتخاب شهردار ۳۰ گزینه داشتیم، همه ۳۰ گزینه را با رزومه‌ها به هیئت تطبیق استان بردم و همه رزومه‌ها را بررسی کردیم، یک به یک و در این بین تنها کسی که شاخص‌های مدنظر هیئت تطبیق استان را داشت و امکان تائید شدن به‌عنوان شهردار داشت، دکتر عمانی بود.

درحالی‌که در تعریف مدیریت میانی در قانون انتخاب شهردار آمده است « مدیران میانی به مدیرانی اطلاق می‌شود که وظیفه هماهنگی، ایجاد ارتباط بین سطوح عالی (مقامات) و یا مدیران ارشد را در واحدهای ستادی به عهده دارند. مانند مدیران کل و معاونین آن‌ها، معاونین سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و مراکز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم‌سطح آن‌ها.» و در این زمینه تعریف هیئت تطبیق بر اساس اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر با نظر شورای شهر در انتخاب شهردار مطابقت داشته و قطعاً دکتر عمانی با این تفاسیر تائیدیِه هیئت تطبیق را خواهد گرفت.

پورمحمدی افزود: دکتر عمانی رشته تحصیلی میان‌رشته‌ای دارد، یعنی هم اقتصاد را متوجه می‌شود و هم کشاورزی را و به این دلیل بهترین گزینه برای شهرداری شوشتر است، وی می‌تواند ۵۰درصد دروس رشته عمران را تدریس کند و دراین‌بین قدرت تحلیل بالایی دارد.

وی در پاسخ به سئوالی که مدیریت در دانشگاه مدیریت هزینه محور است و شهرداری مدیر درآمد نیاز دارد، خاطر نشان کرد: اگر عمانی در دوران ریاست من در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر نبود این واحد دانشگاهی هیچ‌گاه به‌عنوان واحد نمونه استان خوزستان در درآمدزایی انتخاب نمی‌شود-تائید یا رد این ادعا بر عهده شوشترخبر نیست- دکتر عمانی در درآمدزایی فکر خلاق دارد و در این زمینه تجربیات گران‌سنگی دارد.

پورمحمدی درباره مقالات متعدد پژوهشی دانشگاهی و ISI عمانی که شمار قابل‌توجهی دارد، تاکید کرد: وی شخصیتی پژوهشی است و در ژورنال‌های متعدد مقاله چاپ کرده است البته خودشان نیز یک ژورنال خارجی به نام خود دارد و هزینه‌های آن را دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌کند و در آن نیز مقاله به چاپ می‌رسد.

پورمحمدی درباره اینکه عمانی در شهرداری، قانون شهرداری و وظایف شهرداری اشراف کافی ندارد، خاطر نشان کرد: وی مدیری تواناست با سرعت با شرایط آپدیت می‌شود و از این نظر نگرانی خاصی ندارم، از طرفی شورای اسلامی شهر بر این باور است که وی می‌تواند اهداف تعیین‌شده شورا را در شهرداری و شهر اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: عمانی در دانشگاه‌های خوبی درس خواهنده است و در مقطعی همکلاس استاندار جدید خوزستان بوده است، چطور تحصیلات استاندار خوزستان امکان انتصاب به استانداری را دارد ولی تحصیلات عمانی برای شهرداری شوشتر کافی نیست؟ جای سئوال است.

دکتر احمدرضا عمانی با کسب شش رأی به‌عنوان شهردار جدید شوشتر منتخب‌شده است و پرونده وی به‌زودی به هیات تطبیق شوشتر ارسال خواهد شد، باید دید واقعاً برداشت‌ها از رشته تحصیلی، سوابق اجرایی میانی و… رئیس شورای اسلامی شهر با هیئت تطبیق همخوانی دارد یا خیر.

به گزارش شوشترخبر، مسائل مطرح‌شده از سوی رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر درباره پروژه‌های درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر نیازمند بررسی دقیق دارد، از طرفی طرح این مسائل در خبر تنها در راستای مطرح‌شده از سوی رئیس شورای شهر است و به‌عنوان تائید و نگارش توضیحات در این زمینه به‌عنوان رد آن تلقی نمی‌شود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.