Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 16451
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2022 - 9:46 | ارسال توسط :

در شهرداری شوشتر چه می‌گذرد؟

گزارش تحلیلی- شوشترنامه| بر اساس تحقیقات انجام شده توسط خبرنگار هفته نامه شوشترنامه چهار سازمان شهرداری شوشتر منحل شده‌اند، این خبر شوکه کننده در ابتدا شاید بسیار ساده و بی فایده جلوه کند ولی با بررسی ابعاد این خبر به مسائل مهمی چی خواهیم برد.

در شهرداری شوشتر چه می‌گذرد؟

گزارش تحلیلی- شوشترنامه| بر اساس تحقیقات انجام شده توسط خبرنگار هفته نامه شوشترنامه چهار سازمان شهرداری شوشتر منحل شده‌اند، این خبر شوکه کننده در ابتدا شاید بسیار ساده و بی فایده جلوه کند ولی با بررسی ابعاد این خبر به مسائل مهمی چی خواهیم برد.


بر اساس نتایج کسب شده خبرنگار شوشترنامه این سازمان‌ها شامل عمران و باز آفرینی شهری، سازمان سیما و منظر شهری، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری هستند، سازمان هایی که با تلاش بسیار زیاد شهرداران و شوراهای قبل اخذ شده‌اند و با رایزنی برای درجه شهرداری و بودجه مثبت تفریغ شده-نتیجه اجرای صحیح بودجه و کاهش انحرافات بودجه ای- بدست آمده است.


بر اساس تحقیقات انجام شده درباره دلایل این انحلال‌های بسیار تلخ در سطح شهرداری شوشتر مشخص شد که این اقدامات قانونی از سوی استانداری خوزستان رخ داده و پس از آن که تذکراتی به شهرداری شوشتر ارسال و بی‌نتیجه مانده است عملی شده است.

استانداری خوزستان چه می‌خواسته است؟
استانداری خوزستان گزارش عملکرد حداقلی از سازمان‌های شهرداری نیاز داشته است، طی نامه‌هایی اعلام کرده است که گزارش عملکرد و تفریغ بودجه خود را ارسال کنید.


مدیران عامل این سازمان‌ها حتی از ارائه گزارش عملکرد به استانداری خوزستان امتناع کرده و سپس نامه انحلال سازمان‌ها یکی پس از دیگری به شهرداری شوشتر ارسال و تحویل شده است.

در شهرداری شوشتر چه می‌گذرد؟
شهرداری شوشتر با تغییر سکانداران شورا نشین و تغییر چهار باره سکانداران شهرداری وضعیت بسیار متزلزل و بسیار نابسامانی دارد، علی رغم اینکه شورائیان تلاش دارند شرایط را بسیار گل و بلبل نشان دهند ولی واقعا وضعیت تاسفبار است و می توان ادعا کرد هیچ برنامه توسعه‌ای و عمرانی برای شهر شوشتر در دستور کار نیست.


سازمان‌هایی منحل شده، نیروی انسانی که روز به روز انگیزه فعالیت خود را در سطح شهرداری به واسطه بی‌برنامگی و تیم‌گرایی شورائیان از دست می‌دهد از سویی و تخلفاتی که روز به روز سر از دستگاه‌های نظارتی سر بر می‌آورد و نیروهایی که یکی پس از دیگری یا معلق می‌شوند و یا دستگیر.

واقعا سوال اینجاست؛ در شوراهای شهر چه گذشته است؟ شورای شهر قبل و فعلی شوشتر برای اعمال امور نظارتی خود در شهرداری چه کرده‌اند؟ چگونه نیروهایی را به سازمان و معاونت گماشته‌اند و برای ماندگاری آنها در سمت‌ها برای رسیدن به مقاصد خود تلاش کرده‌اند که حال باید شاهد روانه دستگاه‌های نظارتی و …. برای پاسخگویی به تخلفات باشند؟


آخرین اتفاق ابهام برانگیز در این زمینه عزل یک شبه مدیر عامل و دو کارمند سازمان آتش نشانی شهرداری شوشتر است، اتفاقی که بر اساس مصاحبه سرپرست شهرداری شوشتر با شبکه خبری نامه با تعلیق همراه بوده است و مهدی آب آب نژاد جایگزین وی شده است.

قاضی حسینی دادیار شعبه پنجم دادیاری رسیدگی به تخلفات اداری دادسرای عمومی و انقلاب شوشتر در گفت و گویی با پایگاه خبری علم جنوب گفت:مدیر عامل آتش نشانی و افراد مسئول در پرونده به دلیل چندین فقره تخلف مالی ، بر اساس قانون برخورد با مدیران و پرسنل متخلف اداری موقتاً و تا تکمیل مراحل قانونی از سمت خود برکنار و به حالت تعلیق در آمدند.


بر اساس اخبار کسب شده توسط خبرنگار شوشترنامه تخلفات انجام شده شامل ۱۸ پرونده تشکیل شده هستند، این پرونده‌ها به شوراهای نیز ارسال شده است و شورا شهر در جریان این تخلفات بوده است، حتی یک روز کامل این پرونده‌ها به طور کامل در شورای شهر توّرق شده‌اند.

سوالات مطورحه را چه کسی پاسخ می‌دهد؟
تحقیقات خبرنگار شوشترنامه نشان می‌دهد که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر از دو سال پیش منحل اعلام شده است، از طرفی سایر سازمان‌ها نیز شرایطی مشابه داشته‌اند حال سئوال اینجاست واقعا عضوهای ناظر شورای اسلامی شهر در این سال‌ها در این سازمان‌ها که عضو هیات مدیره سازمان هستند چه کرده‌اند؟ آیا این افراد در وقوع این اتفاقات سهمی دارند؟


در حال حاضر که مکاتبات بسیار زیادی برای تغییر در معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر به شورای اسلامی شهر و شهرداری ابلاغ شده است چه کسی مانع از این تغییرات قانونی می‌شود و آیا در آینده با بانیان و مانعان این تغییرات برخورد خواهد شد؟

سئوالات بسیار زیادی از این دست در اذهان عمومی وجود دارد، این سئوالات را نمی‌توان بدون دخیل بودن نقش شوراها در رقم خوردن وقایع و ایفای نقش آنها در به نتیجه رسیدن پرونده‌ها پاسخ گفت، امید است شورانشینان فعلی و قبل برای اتفاقاتی که این روزها در شهرداری شوشتر قم می‌ورد پاسخی قانع کننده داشته باشند.

بازنشر از شماره ۱۹۶ هفته نامه شوشترنامه به همراه تغییرات مختصر روزنامه نگاری(این تغییرات شامل تغییر تیتر و … بوده است)

نویسنده : مجتبی نارنج پور-دانشجوی دکترای جامعه شناسی | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.