Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 13644
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۱۳ | ارسال توسط :

انقلابیون باید فضای جامعه را برای مفسدان ناامن کنند

به گزارش شوشترنامه| امام جمعه شوشتر با بیان اینکه انقلابیون فضای جامعه را برای مفسدان ناامن کنند، گفت: رهبری همواره بر تحول گرایی و مطالبه گری مردم و جوانان به صورت عقلانی تأکید می‌کنند. حجت الاسلام شکراله سلیمانی امام جمعه شوشتر در ویژه برنامه رادیویی در ساحت حضور با اشاره به وضعیت قرمز این شهر […]

انقلابیون باید فضای جامعه را برای مفسدان ناامن کنند

به گزارش شوشترنامه| امام جمعه شوشتر با بیان اینکه انقلابیون فضای جامعه را برای مفسدان ناامن کنند، گفت: رهبری همواره بر تحول گرایی و مطالبه گری مردم و جوانان به صورت عقلانی تأکید می‌کنند.

حجت الاسلام شکراله سلیمانی امام جمعه شوشتر در ویژه برنامه رادیویی در ساحت حضور با اشاره به وضعیت قرمز این شهر و تعطیلی اقامه نماز جمعه به خاطر شیوع بیماری کرونا گفت: تنها خداوندی که غنی است می تواند نیازهای ما انسان های سراسر نیاز را تأمین کند؛ ما باید همه اوامر و نواهی خداوند متعال را اجرایی کنیم.

وی روز عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه جامعه بدون حجاب و عفاف به تباهی کشیده می شود، اظهار داشت: رضاخان در راستای سیاست های پلیدی که داشت با عفاف و حجاب، مجالس امام حسین(ع) و روحانیت مخالفت می کرد، از این رو باید دانست این سه مقوله در پیشبرد اهداف دینی تأثیر بسیاری دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به سالروز تأسیس مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان مطرح کرد: شورای نگهبان حافظ اسلامیت قوانین کشور و سلامت انتخابات است و جایگاه مهمی دارد و باید تقویت شود.

امام جمعه شوشتر به توهین روزنامه سعودی به ساحت مقدس مرجعیت عراق اشاره و بیان کرد: این بی منطقی ها نشانه بی ریشه بودن آل سعود و خوش رقصی آن برای آمریکا و صهیونیست ها است؛ هدف این مزدوران ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است، اما این توطئه نتیجه نخواهد گرفت و مزدوران آل سعود وهابی به زودی توسط شیعیان و سنی ها نابود می شوند و در خشم مردم به عذاب مبتلا خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید مواسات و کمک مؤمنانه را به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا را در برنامه خود داشته باشیم، ابراز کرد: مردم مؤمن و ولایتمدار ما در این زمینه خوب درخشیده اند؛ مسؤولان و دولتمردان نیز با مبارزه با گرانی ها و تقویت نظارت خود بر بازارها مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

حجت الاسلام سلیمانی اعمال ایام ماه ذی القعده و ۱۰ شب نخست ماه ذی الحجه را مورد توجه قرار داد و به تبیین نکات تفسیری آیه ۱۴۲ سوره مبارکه اعراف پرداخت و تأکید کرد: در این آیه شریفه بر لزوم ارتباط با خدا و تقویت معنویت به ویژه در انجام کارهای بزرگ و اجتماعی تأکید شده است، از این رو باید دانست شکست طاغوت و بیرون راندن ظالم پایان کار نیست، بلکه برای حاکمیت حق و عدالت باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی عنوان کرد: تأکید رهبری بر تلاش برای ادامه راه در راستای تحقق حق و عدالت است؛ بر اساس رهنمودهای رهبری باید همه بخش های نظام اعم از دولت، مجلس، حوزه، دانشگاه و ارتش انقلابی باشد، زیرا ما دشمنان بسیاری داریم که همواره توطئه می کنند، بنابراین باید آماده باشیم و با تقویت مبانی معنوی و فکری و عقیدتی و معرفتی با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: امروز محور مقاومت در منطقه باید ریشه های معنوی و عقیدتی را تقویت کند، زیرا اگر دشمن در مقابل مقاومت عاجز مانده، ریشه اش همین معنویت و استحکام عقیدتی جوانان مقاومت است.

امام جمعه شوشتر یکی از نکات موجود در آیه شریفه ۱۴۲ سوره مبارکه اعراف را «وجود قانون در اجتماع» توصیف کرد و گفت: انقلابی بودن معنایش هرج و مرج و تصمیم گیری های غیر عقلانی نیست، بارها امامین انقلاب فرموده اند که قانون و قانون مداری یک اصل و ضرورت است و بدون قانون نمی توان اصلاح و عدالت را پیاده سازی کرد.

وی یکی دیگر از نکات تفسیری آیه مذکور را مسأله ولایت و رهبری دانست و ابراز کرد: حضرت موسی(ع) برای ۳۰ شب از میان مردم می رود، اما امت خود را بدون رهبر رها نمی کند، بلکه حضرت هارون(ع) را برای هدایت جامعه می گمارد، زیرا بدون رهبری جامعه به سعادت نمی رسد و از مسیر خود منحرف می شود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بدون وجود مقام ولایت، نبوت و رسالت بی معنا می شود، عنوان کرد: تحولات امروز مشاهده می کنیم که بسیاری از حرکت هایی که میان مسلمانان رخ می دهد، چون بدون رهبری است، نتیجه نمی گیرد، اما امروز مشاهده می کنیم که محور مقاومت به خاطر تبعیت از ولایت و رهبری پیشرفت می کند.

وی با بیان این که یکی دیگر از نکات تفسیری موجود در آیه مذکور مبارزه با فساد است، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر تحول گرایی و مطالبه گری مردم و جوانان به صورت عقلانی تأکید می کنند، بنابراین ما باید به سوی اصلاح جامعه پیش برویم و انقلابیون واقعی باید به این موضوع توجه داشته باشند و فضای جامعه را برای مفسدان ناامن کنند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : خبرگزاری سرا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.