Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16496
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 03 آگوست 2022 - 23:58 | ارسال توسط :

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود؟ / تغییر هیات رئیسه موجود یک ضرورت است

شوشترخبر| انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر برای دومین سال فعالیت قرار است روز شنبه در ساختمان شورای اسلامی برگزار شود، انتخاباتی که مردم شهر انتظار دارند منشا تغییر در امور و بهبود شرایط شود.

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر به چه نتیجه‌ای ختم می‌شود؟ / تغییر هیات رئیسه موجود یک ضرورت است

شوشترخبر| انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر برای دومین سال فعالیت قرار است روز شنبه در ساختمان شورای اسلامی برگزار شود، انتخاباتی که مردم شهر انتظار دارند منشا تغییر در امور و بهبود شرایط شود.

امید مردم به انتخاب ائتلاف شورای متخصصین در یکسال گذشته از اجرای پروژه‌های کلان و دید بزرگ نگر و تخصصی به نهضت روشن کردن چند پارک دستچین شده و آسفالت معابر تعاونی‌های متعددی که فاقد آسفالت بوده‌اند محدود شده است؛ روزمرگی که بیش از پیش باعث روسفید کردن شورای سوم شهر شوشتر شده است.

انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر در حالی در روز شنبه قرار است برگزار شود که شورای اسلامی شهر در یکسال گذشته در نخستین وظیفه قانونی خود یعنی انتخاب شهردار کارنامه بسیار مایوس کننده‌ای داشته است؛ انتخاب اسکندری به عنوان شهردار شوشتر با هفت رای، عزل اسکندری پس از یک هفته-تعداد آرای مشخص نیست-، سپس انتخاب اسفندیاری به عنوان سرپرست با هفت رای، سپس انتخاب عمانی به عنوان شهردار با شش رای، پذیرش استعفای عمانی پس از تقریبا پنج ماه با هفت رای، انتخاب اسفندیاری با چهار رای به عنوان سرپرست، انتخاب فتحی به عنوان شهردار با چهار رای؛ در کمتر از ۱۲ ماه هفت بار سکان شهرداری دست به دست شده است، این در حالی است که بسیاری از افراد که در چرخه حاضر بوده‌اند و یا گزینه تصدی بوده‌اند بر این مهم اصرار دارند که شورای اسلامی شهر شوشتر پادو می‌خواهد نه شهردار.

همین امروز هم که در حال خواندن این مطلب هستید شوشتر بدون شهردار است، شهرداری با سرپرست اداره می‌شود و سکان سرپرست نیز در دست یک تفکر است.

با نگاهی به ترکیب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر در سال نخست بیشتر فعالیت‌های انجام شده بر اساس شمار مصوبات بین فرمانداری و شهرداری در حال تردد است و به دفعات ویراش و اصلاح شده است.

برخی از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر به دلیل محل شغل که در شهر دیگر است امکان وقت گذاشتن در امورات جاری را کمتر داشته است که بر اساس حق‌الناس و زمانی که در اختیار دارند بهتر است از حضور در ترکیب هیات رئیسه کناره گیری کنند، البته اگر خط‌‌ کشی‌های القاء شده از بیرون اجازه این مهم را بدهد.

بسیاری از مردم شوشتر بر این باورند که آرمان های انتخاب شورای شهر دور ششم در سال نخست نه تنها محقق نشده است بلکه ثبات و آرامش در شهرداری نیز با تغییرات متعدد از دست رفته و تمرکز در این نهاد اجرایی شهر از بین رفته است، بهتر است با تغییر در ترکیب هیات رئیسه برای ایجاد ثبات، دوری از عدم تمرکز و بهبود امور و صدالبته امیدواری مجدد مردم به آینده عمران و آبادانی شهر قدمی هرچند اندک و تغییر تاکتیکی هرچند جزئی را در دستور کار قرار دهند.

استفاده از ظرفیت بسیارگران سنگ تجربه شوراهای گذشته و به کارگیری مشاوران متخصص، دلسوز و کارآمد از سویی و بهره بردن از همه ظرفیت‌های موجود در شورای اسلامی شهر اعم از قومیتی، تخصصی و …. باعث می‌شود که شرایط رو به بهبود گذارد و وضعیت قدری بهبود یابد.

می توان با عدم توجه به خواست مردم مبنی بر تغییر فاحش در هیات رئیسه شورای اسلامی شهر بار دیگر هم همین ترکیب را مهر تمدید زد ولی در آن شرایط باید مسئولیت همه امور را پذیرفت و نمی توان در سایه عدم پاسخگویی به رسانه‌ها و گاها شکایت از رسانه‌های موجود در شهرستان قصور در امور را نادیده گرفت، شورای اسلامی شهر جایگاه مدیریت تویتری شهر نیست و امور اجتماعی و فرهنگی قطعا راهکارهای مجزا از راه رفته در یکسال گذشته دارد.

این سری متون ادامه خواهد داشت.

نویسنده : مجتبی نارنج پور-روزنامه نگار و جامعه شناس | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.