سه شنبه 5 ارديبهشت 96 - 20:33
کد خبر: 14011


کمپین های تبلیغاتی شورای اسلامی شهر، جدال ممبرها

این روزها کمپین های تبلیغاتی شورای اسلامی شهر در سطح فضای مجازی لحظه به لحظه رونق بیشتری می گیرند، قلب تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی در تلگرام می تپد، این نرم افزار بیشترین رونق را در روزهای گذشته داشته است.

مجتبی نارنج پور|روزنامه نگار: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 25 کاندیدای شورای اسلامی شهر شوشتر از بین 114 کاندیدا در حال حاضر دارای کمپین تبلیغاتی در تلگرام هستند، این کمپین ها اغلب توسط کاندیداها یا نزدیکان درجه یک آنها تشکیل شده است.

به گزارش شوشترنامه، کمپین های تبلیغاتی که روزانه نیز به صورت فزاینده در حال رشد هستند، این کمپین ها بیشترین توجه مردم را به خود اختصاص داده است، ولی آنچه در این بین بیش از پیش مورد توجه است، قیاس شخص کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر با هم بر اساس ممبرها(اعضای گروه های حامیان) است.

بیشتر کاندیداها در روزهای گذشته تعداد اعضای گروه های تبلیغاتی خود را به رخ سایر کاندیداها کشیده اند و این شمار را به عنوان «کف رای» خود به احسا کرده، که البته بر اساس هر نظریه جامعه شناسی و تجربه انتخاباتی که این مهم را بررسی کنیم قیاس اشتباهی است.

تلاش کاندیداها برای ممبرگیری در کمپین های تبلیغاتی تاجایی پیش رفته است که برخی در حال تبلیغ در گروه های شهرهای مجاور هستند، این اقدام نشان از آن دارد که کاندیداها به این تعداد نه به چشم رای و کسب آن و یا تبدیل اعضای کمپین به رای در روز انتخابات بلکه به تعدادی به منظور حفظ حیثیت نگاه می کنند.

از تب و تاب ممبرگیری که بگذریم هنوز از سوی هیچ کاندیدایی برنامه ای مدون برای توسعه شهری، افزایش انسجام اجتماعی، بهبود اعتماد عمومی برای ترمیم کاستی های موجود در بخش درامدزایی شهرداری و.... ارائه نشده است، همه در این بین تنها می کوشند با بیان برخی کلیات در راستای اقناع عمومی گام بردارند.

کاندیداها بیشتر در روزهای گذشته کوشیده اند به حال و احوال کردن با مردم در کمپین های تشکیل شده بپردازند و تاحدی نیز به مسائل شهری تنها از باب انتقاد وارد شوند در حالی که نیاز است با ارائه برنامه مدون در زمینه مدیریت شهری گام هایی اساسی تری برای معرفی خود به مردم بردارند، البته پیش بینی می شود که در روزهای آینده این جریان با نقد تندتر جایگزین شود.

شورای اسلامی شهر نیازمند افراد شجاع، صریح، متخصص و کارآزموده دارد، مردم نیز در این دوره این مهم را به خوبی تشخیص داده اند و در این زمینه نیز یکی از سئوالات اساسی این است که کاندیدای مطرح شده چه کاره بوده است و تخصصش چیست؟

کمپین های تبلیغاتی در سراسر جهان برای بیان ایده ها و برنامه ها تشکیل می شود، بهتر است کاندیدای شورای شهر تلاش کنند مسیر موجود که تنها در راستای «جدال ممبرگیری» است به جدال برنامه ها تبدیل کنند تا بهتر بتوان مردم را وارد بوته نقد برنامه ها کرد.

انتهای پیام/ 

 

نظرات
نظرات منتشر شده: 1   در انتظار: 0   غیر قابل انتشار: 0  
دوست
0
پاسخ
1
پنجشنبه 07 ارديبهشت96
رای ما امیر کاظمی
 
نام*
ايميل
متن*
کد عددي*  

مجوز فعالیت

عضویت در خبرنامه
ایمیل: