دوشنبه 10 آذر 93 - 12:55
کد خبر: 12466

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول خبر داد
ساماندهی باغات دزفول در جهت توسعه گردشگری

*مدير ميراث فرهنگي دزفول از ساماندهي باغات دزفول در جهت توسعه گردشگري خبر داد و گفت:تعداد اين باغ‌ها بسيار زياد هستند و ساماندهي آن‌ها حركتي در جهت پيشبرد صنعت گردشگري استان خواهد بود.

غلام‌علي باغبان‌كوچك اظهار كرد‌: مجموعه باغات اطراف دزفول به ويژه مناطق شمس‌آباد و بن‌جعفر با هماهنگي فرمانداري، جهاد كشاورزي و شهرداري شمس‌آباد و بن جعفر از وضعيت ناهنجاري خارج و ساماندهي مي‌شوند.

او با بيان اين كه ‌ساماندهي باغات دزفول در راستاي توسعه گردشگري انجام مي‌شود خاطرنشان كرد: قبلاً باغات اطراف دزفول رها شده بودند و استفاده مناسبي از آن‌ها نمي‌شد اما الان با موافقتي كه از استان و فرمانداري و دادستاني شده تلاش مي‌كنيم كه باغ‌هاي مركبات را در زمينه گردشگري احيا كنيم.

باغبان‌كوچك بيان كرد: باغ‌ها تحت نظارت مالكان خصوصي در زمينه اقامتي، سفره‌خانه‌هاي سنتي و پذيرايي ارايه خدمات مي‌دهند.

او ادامه داد: تاكنون ما چنين فضايي نداشتيم اما اكنون موافقت‌هايي صورت گرفته و با پيگيري فرمانداري دزفول قرار شده از باغات به ويژه در زمينه گردشگري و سفره‌خانه سنتي استفاده شود.

مدير ميراث فرهنگي دزفول اظهار داشت:‌ ساماندهي باغ‌ها انقلابي بزرگ در زمينه گردشگري است و مي‌توان گفت با اين حركت گردشگري استان به اوج اعتلاي خودش مي‌رسد. همچنين علاوه بر حفظ باغات ما سعي مي‌كنيم فضاهايي را در كنار آن‌ها تعريف كنيم كه استفاده‌هاي تفريحي و فرهنگي نيز صورت بگيرد.

وي با اشاره به اين كه ‌اين كار از اوايل امسال آغاز شده گفت: تعداد اين باغ‌ها بسيار زياد هستند و ساماندهي آن‌ها حركتي در جهت پيشبرد صنعت گردشگري استان خواهد بود.

باغبان‌كوچك خاطرنشان كرد: ‌بستر توسعه شهري جز از مسير گردشگري ميسر نمي‌شود. اگر ما بتوانيم گردشگري را احيا كنيم در جوانب ديگر مانند اقتصادي، اشتغال‌زايي و سرمايه‌گذاري قطعا موفق خواهيم بود و به ويژه صنعت كشاورزي ما رونق خواهد گرفت.

به گفته مدير ميراث فرهنگي دزفول: تاكنون چند تن از باغداران با سرمايه‌هاي خودشان به انجام اين كار تمايل نشان داده‌اند. همچنين در اين طرح ساماندهي هيچ گونه از درختان و فضاي سبز آسيب نمي‌بينند بلكه با حفظ پوشش گياهي و مركبات اين كاربري ايجاد مي‌شود.

نظرات
نظرات منتشر شده: 22   در انتظار: 0   غیر قابل انتشار: 7  
جعفر پور
16
پاسخ
2
دوشنبه 10 آذر93
ایوالله به هوش ودرایت مدیر میراث فرهنگی دزفول. کاش مدیران ما هم یاد بگیرن
ali
15
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
نمایندمون می خواد باغات رو خراب کنه به بهونه تغییر کاربری نمی دونه چقدر از زمین های شوشتر حاشیه نشین شدن و اراضی رو به به غارت بردن
محسن
13
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
به امید روزی که مسوولین شهرمون هم بجای پاک کردن صورت مساله ها، از چالش های بوجود امده بعنوان فرصت بهره ببرن.
این روش مدیریت صحیحه
محسن
10
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
به امید روزی که مسوولین شهرمون هم بجای پاک کردن صورت مساله ها، از چالش های بوجود امده بعنوان فرصت بهره ببرن.
این روش مدیریت صحیحه
shooshtari
12
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
قابل توجه عزیزان در میراث فرهنگی،شهرداری،فرمانداری،جهاد کشاورزی،و دادستانی شوشتر. از همکاران محترم الگو بگیرین
شهروند
11
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
به نظر من مسولین شوشتر هم باید همین کارو بکنن و تهدید ایجاد شده رو به فرصتی برای جذب گردشگر و سرمایه برای این شهر با توجه به پتانسیلی که داره بکنن
مرجان...
10
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
چه جالب!!! اونوقت میگن چرا دزفول اینقده پیشرفت کرده؟؟؟ خب شما هم کمی بخل و حسد رو بذارید کنار, بجاش بفکر شهر و ترقی اون باشید()روی حرفم هم با مردم بود هم با مدیر()ا
مرجان...
6
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
چه جالب!!! اونوقت میگن چرا دزفول اینقده پیشرفت کرده؟؟؟ خب شما هم کمی بخل و حسد رو بذارید کنار, بجاش بفکر شهر و ترقی اون باشید()روی حرفم هم با مردم بود هم با مدیر()ا
mojtaba.h
5
پاسخ
0
دوشنبه 10 آذر93
Ishalah too shoshtar ham azin etefagha biofte. Chon ta alan ham khod mardom be soorate khod joosh pish ghadame jalbe torist & sarmayeh shodan.
اسی
11
پاسخ
0
سه شنبه 11 آذر93
خانم مرجان بخل و حسد رو خوب اومدی.
لااااااااااایییک.
ولی جدا طرح جالبیه. این طرح تو شوشتر وبخصوص جاده باغات خیلی جای کار داره. احداث مراکز تفریحی- - قامتی -ب اشگاه ورزشی - سینمای تابستونه - باغ رستوران - سفره خونه و....
علی
9
پاسخ
0
سه شنبه 11 آذر93
فرق داره عزیز.
سادات ابراهیمی زمین بیت المال میده به عشایر تا بشن حاشیه نشین و باعث مشکلات شهر، بعد بهش رای بدن.همین کافیه براش.
مهدي
2
پاسخ
4
سه شنبه 11 آذر93
ما در شوشتر نمي دانم چند صد تا ويلاي غير مجاز و با تغيير کاربري غير قانوني داريم ، هم بگو از اين همه ويلا ده تا يا کمي بيشتر سفره خانه سنتي بشه همراه با عرضه قليان با انواع توتون هاي معطر ، پس مابقي ويلا ها رو چيکار کنيم ؟ با اين همه حفر چاه غير مجاز ؟! دوستان عزيز ، تازه ايشان نگفته ويلا ، گفته باغات بويژه باغ مرکبات ، ما که در شوشتر باغي ديگر برايمان نمانده همه به ويلاي غير مجاز با تغيير کاربري عير مجاز تبديل شده اند .
اسی
6
1
سه شنبه 11 آذر93
مهدی عزیز, منظور شما از باغهای قدیم همون چندتا درخت کنار و زمینهای کشت سبزی و باقله ست؟!؟!
بنظر شما الان تو این باغهای شخصی کم درخت مرکبات کشت شده؟؟
civil eng
5
پاسخ
2
سه شنبه 11 آذر93
دوست عزیز چاه غیر مجاز رو میشه با اخذ آب بهای برداشتی مجاز کرد, تازه با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید برداشت اب این ویلا ها بیشتر از قبل که گندم و سبزی و... کشت میشد نیست. تازه میشه با ترویج روشهای نوین ابیاری مصرف اب رو کمتر هم کرد. پس دلواپسان دلواپس نباشن
مهدي
3
پاسخ
1
چهارشنبه 12 آذر93
اسي جان ، من عاشق همان چندتا کنارم که ويلا هاي خصوصي مرا حداقل از ديدن آنها محروم کرده اند ، گر ز دريا قطره اي هم کم شود / مرغ طوفان سينه اش پر غم شود ، شايد به نظر شما و يا صاحبان ويلا ها اين چند تا کنار حقير مي آيد ، جناب آقاي civil eng چاه غير مجاز را با اخذ پروانه کشاورزي و پرداخت آب بها مي شود مجاز کرد ولي نه چاهي که براي احداث ويلاي خصوصي با تغيير کاربري غير مجاز انجام شده است ، چاه براي کشاورزي است نه براي ويلا ! اين زمين ها که باير و لم يزرع نبوده اند که اين افراد آمده باشند و با درختان مرکبات آن را آباد کنند . آره دلواپسيم ولي من توصيه مي کنم لااقل شما دلواپس نباشيد چون با داشتن چنين کميسيون تغيير کاربري که در شهرستان است خيال شما و صاحبان ويلا هاي عزيز راحت و خرم و شاد باشد .
محمد
4
پاسخ
1
چهارشنبه 12 آذر93
مهدی جان نمیدونم منظور شما از بکار بردن اینهمه کلمه غیر مجاز و غیر قانونی چیه؟!!/ ولی جهت اطلاع شما عرض کنم الان در هر باغ بقول شما غیرمجاز حداقل ۲۰۰درخت کاشته شده که برابر با تمام درختان جاده باغات در قبل بوده. در ضمن نگرانی شما از حفر چاه هم بی مورده چون مصرف آب این باغات از مصرف آب منزل شخصی شماهم کمتره.
اسی
4
پاسخ
1
چهارشنبه 12 آذر93
مهدی جان توجه شما به این مساله باشه، اون کنارهایی که میفرمایی تو اراضی ملی که نبودن ،تو املاک شخصی بودن و مالکین این املاک از خیلی قبل تر از ویلاسازی ها اونا رو قطع کرده بودن. وگرنه هیچ ویلا داری اقدام به قطع هیچ کناری نکرده تازه اونایی که بودن رو احیا هم کردن پس کسی اونارو حقیر نشمرده.
شما هم برا آب های زیر زمینی و رو زمینی تکلیف تعیین میکنی که مال چی هست و مال چی نیست!!! نظرت راجع به تابش خورشید چیه؟ به ویلا تعلق میگیره یا \"غیر مجازه\"؟
مجتبی
5
پاسخ
1
چهارشنبه 12 آذر93
آقا مهدی شمایی که دلواپس چند تا درخت کنار هستید یا چند سال تو جاده باغها نرفتید یا نمیدونید کنار چیه اخه برادر محترم نه تنها کسی درختان رو از بین نبرده تازه خیلی از ویلاها درختان کهنسال رو احیا کردن و اقدام به کاشت درختان کنار و مرکبات زیادی کردن که باعث هوای پاک و اختلاف دمای زیادی با سطح شهر شده تازه اینا مزیت هایی بجز ایجاد اشتغال و مسایل دیگست
رضا
8
پاسخ
0
جمعه 14 آذر93
برای رشد صنعت گردشگری که بهترین صنعت حیاتبخش برای شهرهای شوشتر و دزفول و شوش است باید یک اتحادمیان این شهرها برقرارشودهیچکدام ازشهرهای شوشتر دزفول وشوش به تنهایی نمیتواند صنعت گردشگری منطقه را رونق بخشد بهترین کار هماهنگی شوراهای شهر دزفول شوشتر وشوش باهم برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به این مثلث طلایی خوزستان است
صدیقه
7
پاسخ
0
سه شنبه 18 آذر93
تا یه سری آدم چشم تنگ و یه سری مسئول بی کفایت داریم ، همینه که هست
اباذر
3
پاسخ