Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13424
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 10 می 2020 - 13:06 | ارسال توسط :

۹ شهر خوزستان تعطیل اعلام شد؛ کرونا بازی سفید و قرمز شهرها را پایان داد

شوشترنامه| غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در شهرستان های باوی،هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان وضعیت قرمز شیوع کرونا اعلام کرد.

۹ شهر خوزستان تعطیل اعلام شد؛ کرونا بازی سفید و قرمز شهرها را پایان داد

غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:دلیل افزایش بیش از حد مبتلایان کرونا در خوزستان، یکی به خاطر افزایش قابل ملاحظه تست کرونا و بیماریابی ماست و دیگری به خاطر عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند در برخی از شهرهای خوزستان است.

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که اعلام کردیم سه برابر شده است در حالیکه تعداد بستری‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی دو برابر و نیم افراد مبتلا در خانه قرنطینه شده اند.

استاندار خوزستان گفت:میزان بروز در استان ما به متوسط کشوری نرسیده است میزان میرایی و کشندگی این بیماری در خوزستان کمتر از متوسط کشوری است.

وی افزود:برخی عکس ‌و تصاویر از وضعیت بیماران و نبود تخت در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که کذب است و چنین شرایطی در خوزستان وجود ندارد

شریعتی با بیان اینکه از ۱۰۱۰ تخت پیش بینی شده فقط ۵۱۰ تخت اشغال است گفت:۱۹۷ تخت برای آی سیو در نظر گرفته شده است که ۱۴۹ تخت اشغال است بیش از ۴۰ تخت در بخش‌های ویژه مختص بیماران کرونایی هنوز خالی است البته این خالی بودن در تمام استان متعادل نیست.

وی اضافه کرد:وضعیت بحرانی نیست اما در برخی شهرها در حال نزدیک شدن به آستانه تحمل هستیم اگر کمی غفلت و قصور کنیم ممکن است کنترل سخت شود و مرگ و میر در خوزستان را بالاتر ببرد.

استاندار خوزستان گفت:با توجه به شرایطی پیش رو در برخی از شهرهای استان مجدد محدودیت هایی رو اعمال می‌کنیم تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم.

وی افزود:برخی‌ها مدیران بدون اطلاع از شرایط استان، گفتند طغیان شده است در حالیکه اصلا چنین چیزی را شاهد نیستیم و بدون هماهنگی علوم پزشکی نظراتی که باعث التهاب جامعه می شود را منتشر نکنند.

شریعتی گفت:در شهرهایی که اعلام می‌شوذ تا پایان هفته تعطیل است و محدودیت ها رفت و آمد را بین مناطق مختلف شهر برقرار خواهد بود تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

وی با بیان اینکه همه ادارات و اصناف باید همکاری کنند گفت:شهرستان های باوی،هویزه، اهواز،حمیدیه،هندیجان،دزفول،شوشتر،کارون و مسجدسلیمان جزو شهرهای وضعیت قرمز هستند.

استاندار گفت: جمعه مجدد شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای ادامه تعطیلی و یا بازگشت به شرایط عادی تصمیم‌گیری می‌شود.

| منبع خبر : شوشترنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.