Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13079
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2019 - 4:12 | ارسال توسط :

کمبود شدید ۶۰۰ معلم در مقاطع مختلف در شوشتر

اوقاف دو سال است از تمدید قرارداد ۱۲ ملک با آموزش و پرورش امتناع می‌ورزد برخی از این املاک مدارس بسیار پرتراکم و اصلی شهر شوشتر هستند اوقاف راسا برخی از این املاک را مزایده گذاشته است محکومیت ۱۰۰ میلیارد ریالی آموزش و پرورش شوشتر برای پرداخت پذیره به گزارش شوشترنامه، رئیس اداره آموزش و […]

کمبود شدید ۶۰۰ معلم در مقاطع مختلف در شوشتر

اوقاف دو سال است از تمدید قرارداد ۱۲ ملک با آموزش و پرورش امتناع می‌ورزد

برخی از این املاک مدارس بسیار پرتراکم و اصلی شهر شوشتر هستند

اوقاف راسا برخی از این املاک را مزایده گذاشته است

محکومیت ۱۰۰ میلیارد ریالی آموزش و پرورش شوشتر برای پرداخت پذیره

به گزارش شوشترنامه، رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر در شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: شوشتر سال تحصیلی بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد و در شرایط کنونی برای آغاز سال تحصیلی آتی هشدار می‌دهم که با این وضعیت نیروی انسانی واقعاً نمی‌توان شرایط را سازمان‌دهی کرد.

علیرضا معینی افزود: امسال همکارانم در اداره آموزش و پرورش با اولویت دادن به کلاس‌های درس بسیاری از پست‌های اداری را خالی کردند و برای زمین نماندن امور به کلاس درس رفتند، ولی واقعاً با این شرایط سال آینده کار سخت‌تر می‌شود.

وی با استمداد از مسئولان شهرستانی برای اولویت دادن به این موضوع خاطرنشان کرد: واقعاً با شرایط طبیعی اخذ نیرو در شهرستان شوشتر نمی‌توان امید داشت که این معضل نیروی انسانی حل شود.

به گزارش شوشترنامه وی با اشاره به برخی آمارها در این زمینه افزود: در مقطع متوسطه اول ۳۶۱ معلم مرد نیاز داریم، موجودی در این مقطع ۱۲۷ نفر است، ۲۳۴ نفر کسری داریم و کمبود بیش از ۶۴ درصد است و این مقطع در حال حاضر در بخش مردان با ۳۶ درصد نیروهای مورد نیاز در حال مدیریت است.

وی به سایر آمار در این زمینه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در همین مقطع و همین جنسیت در سال جاری تا پایان سال تحصیلی ۸۰ نفر نیز بازنشسته می‌شوند و به این دلیل است که وضعیت قدری سخت می‌شود.

معینی به مشکلات در حوزه معلمان زن در مقطع متوسطه اول اشاره کرد و عنوان کرد: در این مقطع ۳۲۶ نفر نیرو نیاز داریم، ۱۲۶ نفر نیرو وجود دارد و ۱۸۰ نفر کسری نیرو مواجهیم، یعنی این مقطع با ۴۵ درصد ظرفیت نیروهای مورد نیاز در حال اداره شدن است.

به گزارش شوشترنامه وی تاکید کرد: هشدار می‌دهم سال تحصیلی آینده واقعاً شرایط را نمی‌توان مدیریت کرد، برخی کلاس‌های درس در منطقه فرهنگ شهر به ۴۰ نفر رسیده است که این آمار بر کیفیت تحصیلی تأثیر می‌گذارد ولی واقعاً چاره‌ای نیست.

*اوقاف واقعاً مشکلی برای آموزش و پرورش شده است

معینی به مشکلات ملکی بوجود آمده با اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر اشاره کرد و افزود: ۱۲ ملک از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار آموزش و پرورش بوده‌اند، از این تعداد می‌توان به مدارس الهادی، فردوسی، زرین، شاهد طیبه، پروین اعتصامی، شهید قدوسی، شهید مطهری، شهید عابدی پور و نیکان اشاره کرد و املاکی مانند تعاونی فرهنگیان، سالن ورزشی دانش‌آموز و امور تربیتی سابق (دفتر نهاد نماینده) از جمله آن‌ها هستند.

وی تاکید کرد: اوقاف در سه سال قبل برای دریافت پذیره از اداره آموزش و پرورش شوشتر شکایت کرد و دادگاه برای اوقاف ۱۰۰ میلیارد ریال پذیره حکم قطعی صادر کرد، این حکم برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ارسال‌شده است، از آن روز برای تمدید قرارداد این املاک اقدام می‌کنیم و اوقاف از تمدید قرارداد ۱۲ ملک خودداری می‌کند و تنها ۱۰ ملک را حاضر به قرارداد است.

به گزارش شوشترنامه، معینی تاکید کرد: این املاک تنها از اوقاف است و اعیان این املاک از آن آموزش و پرورش است، دادگستری شوشتر جناب آقای آباد نیز برای رفع مشکل جلسه‌ای تشکیل داد و رئیس وقت اوقاف شوشتر متقاعد شد ولی متأسفانه به‌یک‌باره توافقات را برهم زد و تنها همان ۱۰ ملک را حاضر به قرارداد است، آموزش و پرورش هم هر ۱۲ ملک را نیاز دارد و از موضع خود نمی‌تواند کوتاه بیابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر خاطر نشان کرد: کرایه این املاک به‌حساب واسط در حال واریز است ولی آنچه جالب است افزایش بی‌رویه‌ای است که اوقاف در اجاره‌بهای املاک در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: در این زمینه به سازمان بازرسی نیز رفته‌ایم و توضیحات خود را ارائه کرده‌ایم ولی اتفاق خاصی تاکنون برای رفع مشکل رخ نداده است.

کسری نیرو را در شورای آموزش و پرورش استان دنبال می‌کنیم

فرماندار شوشتر در این جلسه اظهار داشت: کسری ۶۰۰ نفری نیروی آموزش‌دهنده در سیستم آموزشی شوشتر مشکلی است که باید در اسرع وقت اولویت داده شود.

به گزارش شوشترنامه، حسین پنبه‌دانه‌پور با اشاره به اینکه نیاز به آمار دقیق داریم، گفت: برای بیان معضل در شورای آموزش و پرورش خوزستان نیاز داریم وضعیت را به‌صورت کامل تشریح کنیم، تلاش می‌کنیم در شورای آموزش و پرورش بعدی استان با حضور امام‌جمعه محترم شرکت کنیم و در این زمینه رایزنی کنیم.

در شوشتر پول هوا به اداره آب می‌دهیم

امام‌جمعه شوشتر در این نشست اظهار داشت: در شوشتر وضعیت جالب است، مثلاً در بخش آب و فاضلاب ما در شوشتر داریم قبض برای هوا پرداخت می‌کنیم، نیمه‌شب آب منزل ما قطع می‌شود، بعد از ساعاتی که آب وصل می‌شود حداقل ۲۰ دقیقه باید هوا از لوله خارج شود و کنتور هم بچرخد، ما در این بخش پول هوا می‌دهیم.

به گزارش شوشترنامه، آیت‌الله دکتر سلیمانی افزود: برای رفع مشکل کسری نیرو در شهرستان شوشتر آمار دقیقی از کسری نیروی شوشتر، شهرهای دارای همین مشکل در استان ارائه کنید که بتوان به‌صورت آماری و مقایسه‌ای این مشکل را تشریح کرد، دراین‌باره حتماً پیگیری خواهم کرد.

در این جلسه تقاضای افزایش شهریه مدرسه امین آیت‌الله کاشانی به بحث گذاشته شد که مصوب نشد و به جلسات بعدی موکول شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.